the-bmw-kidney-grille

EMBLEMATIC: 13 DESIGN-URI ALE FAIMOASEI GRILE FRONTALE BMW.

<b>Emblematic: 13 design-uri ale faimoasei grile frontale BMW.</b>

Începând cu 1933, aproape fiecare parte frontală a unui model BMW a fost dotată cu o grilă frontală dublă. Deşi designul s-a schimbat de-a lungul timpului - devenind mai elegant şi mai funcţional - în continuare este cel mai distinctiv element de brand. Hai cu noi într-o călătorie prin istoria grilei frontale BMW.

bmw

Un BMW fără grilă frontală? De neconceput! De aproape 90 de ani, emblematica grilă frontală BMW a fost prezentă pe aproape toate automobilele - model concept sau automobil de serie - produse de Bayerische Motoren Werke, cunoscută mai bine sub denumirea de BMW. Cu o formă inconfundabilă, grila serveşte şi la identificarea fiecărui BMW. Noile tehnologii de propulsie şi eliminarea funcţiei de răcire au dus la crearea de noi opţiuni în materie de design pentru partea frontală a automobilului, iar acest lucru influenţează acum şi designul grilei. Hai cu noi într-o călătorie prin istoria brandului BMW şi află tot ce trebuie să ştii despre modul în care a evoluat grila.

Citeşte în continuare

1.

BMW 303 (1933)

1. BMW 303 (1933)

BMW 303 este un punct de referinţă în istoria BMW din două motive: în primul rând, sedanul a fost primul model cu şase cilindri din istoria companiei; în al doilea rând, a fost primul automobil dotat cu ceea ce a devenit un element distinctiv care continuă să caracterizeze BMW 90 de ani mai târziu - priza de aer în formă de rinichi care va deveni cunoscută sub denumirea de „kidney grille”. Deşi grilele radiatorului separate de o bară centrală (de obicei cromată) nu erau ceva nou în designul auto din acea epocă, odată cu rotunjirea părţii de sus şi de jos a grilei şi plasarea sferturilor de cerc albastre şi albe ale emblemei BMW (➜ Citeşte mai multe: Istoria logoului BMW) între arcadele superioare, BMW 303 se remarcă printr-un aspect elegant al grilei frontale. Şi rezultatul obţinut a fost un concept care acum este cunoscut de toată lumea. Până la începutul celui de-al Doilea Război Mondial, grila frontală a devenit tot mai îngustă şi, astfel, mai elegantă pe fiecare model BMW nou lansat - cum ar fi legendarul BMW 327/BMW 328 - dar mereu a urmat forma stabilită de BMW 303.

Citeşte în continuare

2.

BMW 503 (1956)

2. BMW 503 (1956)

În 1956, BMW a creat două noi versiuni ale „Îngerului Baroc”, BMW 501/502 - un coupé şi o automobil sport cabriolet, BMW 503. În această maşină cu patru locuri, radiatoarele impunătoare ale anilor 1930 au cedat locul unei perechi de grile cromate în formă de rinichi de înălţime medie. Acest design se potrivea perfect cu restul caroseriei. Acest format mai mic a fost posibil datorită faptului că grila frontală nu mai era acum singurul element utilizat pentru răcirea motorului - la fel ca în cazul modelului BMW 501/502 dinaintea sa, grila era sprijinită în această funcţie de două guri de admisie laterale. Modelele coupé care au succedat BMW 503, BMW 3200 CS (1962) şi BMW 2000 CS (1965), au beneficiat de o grilă frontală similară.

Citeşte în continuare

3.

BMW 507 (1956)

BMW 507

Lansat în acelaşi an ca BMW 503, dar în mod clar înaintea fratelui său în ceea ce priveşte designul progresist, modelul BMW 507 roadster a fost primul BMW dotat cu două prize de aer mari poziţionate orizontal. Creatorul automobilului, contele Albrecht von Goertz, şi-a permis să încerce ceva complet nou cu designul grilei frontale, lucru pe care designerii BMW nu l-au mai repetat până la diferitele proiecte de design din anii 1990. Prizele de aer atât de mari erau, de fapt, o necesitate pentru BMW 507, deoarece erau singurele surse de aer proaspăt pentru radiatorul motorului V8 amplasat sub capota foarte plată a maşinii. Designul părţii frontale a fost remarcabil dintr-un alt motiv: BMW 507 a fost primul model lansat de producător cu o parte frontală înclinată dinamic - element cunoscut sub denumirea de „Nas de rechin” - care extinde capota din punct de vedere vizual şi lasă impresia unei propulsii formidabile. Această caracteristică a fost consacrată în „Clasa nouă” din anii 1960 şi va continua să fie prezentă pe automobilele din Seria 3, 5 şi 7 până în anii 1990.

Citeşte în continuare
kidney

4.

BMW 1500 (1961)

BMW 1500

Modelele mid-range din „Clasa nouă” au reprezentat un punct de cotitură din toate punctele de vedere pentru BMW: tehnic, comercial şi în ceea ce priveşte designul specific al unui BMW. Cei doi „rinichi” din grila frontală BMW de pe BMW 1500 (şi fraţii săi, modelele 1600, 1800 şi 2000) erau similari cu cei de pe BMW 503, dar pentru prima dată erau legate. Mai mult, erau mai înguşti decât cei de pe toate celelalte modele BMW anterioare şi erau amplasaţi între două grile orizontale. Acest aranjament al grilelor de aer primare şi secundare a fost prezent în designul frontal al modelelor de bază BMW până în anii 1980, inclusiv pentru seria 02 (din 1966), berlinele BMW 2500 şi 2800 (din 1968), precum şi BMW 2800 CS coupé (tot din 1968) şi legendarele sale variante ulterioare, BMW 3.0 CS, CSi şi CSL.

Citeşte în continuare

 

 

 

 

 

 

 

 

Citeşte în continuare
BMW 1500

5.

BMW M1 (1978)

5. BMW M1 (1978)

Legendarul BMW M1 cu motor amplasat central, lansat în 1978, este un caz special în ceea ce priveşte designul grilei frontale. Din motive evidente, doar gurile de admisie super plate au fost luate în considerare pentru secţiunea sa frontală neobişnuit de lungă - dar renunţarea la aspectul emblematic asociat cu brandul nu a fost luată în considerare în niciun moment. Prin urmare, aceşti „rinichi” sunt printre cei mai mici folosiţi vreodată pe un BMW. Inspiraţia pentru acest coupé a fost automobilul concept BMW Turbo din 1972. La fel ca în cazul modelului M1 de mai târziu, „rinichii” par a fi încorporaţi în bara de protecţie a maşinii şi sunt separaţi de prizele de aer secundare de elemente de caroserie în culoarea maşinii şi sunt flancaţi de faruri escamotabile. Designul grilei frontale BMW de pe M1 a fost utilizat pentru partea frontală a unor modele de nişă lansate ulterior, cum ar fi BMW Z1 (1988) şi BMW Seria 8 (1989).

Citeşte în continuare

6.

BMW Seria 3 (1990)

BMW SERIA 3

Un nou salt în evoluţie s-a produs în 1990, odată cu lansarea celei de-a treia generaţii a modelului BMW Seria 3: aici, grila frontală BMW este plată şi poziţionată orizontal, dar nu este foarte lată. Spre deosebire de generaţiile anterioare ale modelului BMW Seria 3, cele două jumătăţi ale ansamblului care formează grila au fost separate din nou. Cei doi „rinichi” sunt dreptunghiulari, cu colţuri uşor rotunjite şi - un lucru deosebit de notabil - nu sunt separate de faruri de alte grile, ci doar de suprafeţe în culoarea caroseriei. Acest design a influenţat numeroase alte modele începând cu anii 1990 - de la BMW Seria 7 (1994) şi BMW Seria 5 (1995) până la BMW Z3 (1995) şi următoarea generaţie a modelului BMW Seria 3 (1998) şi până la cele două generaţii ale modelului BMW X5 (1999).

Citeşte în continuare

7.

BMW Seria 3 (2011)

BMW SERIA 3

Trei generaţii ale modelului BMW Seria 3 mai târziu, s-a produs o nouă evoluţie: grilele frontale separate şi relativ late de pe Seria 3 (F30) s-au întâlnit cu suprafeţele farurilor pentru prima dată, nemaifiind separate de faruri prin intermediul unor grile separate sau suprafeţe de culoarea caroseriei. Design-uri similare ale grilei BMW sunt prezente pe modelul BMW Seria 7 din 2015 (primul model cu clapetă de control al aerului), actuala generaţie a modelului BMW Seria 5 şi cel mai recent model BMW Seria 6 (ambele din 2017).

Citeşte în continuare
kidney

8.

BMW i3 (2013)

BMW i3

Designul frontal al modelului electric BMW i3 este dovada clară că estetica grilei BMW a lăsat în urmă complet funcţionalitatea sa tehnică originală. Grila frontală dublă, plată şi relativ lată este prezentă pe acest model cu suprafeţe închise în mod intenţionat şi cu accente de culoare albastră. Astfel, maşina îşi păstrează identitatea de BMW, dar lasă de înţeles şi că este un automobil electric inovator. Grila frontală închisă îmbunătăţeşte coeficientul aerodinamic al modelului BMW i3. O grilă frontală cu un design foarte asemănător celei prezente pe BMW i3 se găseşte pe modelul BMW i8. Mai mult, este o sursă de inspiraţie pentru toate modelele pur electrice BMW ce urmează a fi lansate.

Citeşte în continuare

Emisii medii de CO2: 48-51 g/km | Consum mixt de combustibil: 2,1 – 2,2 l/100 km | Consum mixt de energie: 15,1 – 15,5 kWh/100 km

kidney

9.

BMW Seria 8, BMW Z4 (2018)

9. BMW 8 Series, BMW Z4 (2018)

Pe aceste două automobile BMW de ultimă generaţie, grila frontală dublă a câştigat un contur nou şi relativ unghiular în 2018. Din punct de vedere geometric, grilele - care sunt conectate pe Seria 8, dar nu pe Z4 - formează acum pentagoane foarte late şi poziţionate lateral. Bare mici, în culoarea caroseriei, conectează grilele la faruri. La fel ca în cazul tuturor modelelor BMW coupe, sportivitatea lor este subliniată de faptul că grilele „se deschid în jos”, mutând centrul vizual al părţii frontale mai aproape de şosea. Din punct de vedere funcţional, aceste grile servesc drept prize de aer secundare cu clapetă activă de control al aerului, care se deschide atunci când este nevoie - şi, în caz contrar, se închide pentru a reduce rezistenţa la aer. În versiunea conectată, la fel ca în cazul modelului BMW Seria 8 (şi alte modele cu grile frontale unite), o cameră dedicată sistemelor inteligente de asistenţă este amplasată în centrul elementului de design care conectează cele două jumătăţi ale grilei frontale BMW.

Citeşte în continuare

Emisii medii de CO2: 165-170 g/km | Consum mixt de combustibil: 7,3 – 7,5 l/100 km

10.

BMW Seria 3 Sedan (2018)

BMW SERIA 3 SEDAN

Designul modern al grilei BMW de pe actualul model BMW Seria 3 combină mai multe caracteristici cunoscute (grile unite, suprafeţe direct conectate la faruri, cadru în formă de pentagon) cu caracteristici noi. De exemplu, grilele frontale se extind mult mai sus decât marginea superioară a farurilor. Se extind deasupra unei cotituri încorporată în capotă. Marginile de sus ale farurilor sunt conectate de marginea grilei frontale, care este aliniată cu ele. Grilele frontale de pe variantele M Performance ale modelului Seria 3 sunt decorate cu o structură tip plasă, care înlocuieşte tijele verticale clasice. Structura conţine şi elemente cunoscute sub numele de „pepite” - elemente mici încorporate în plasă.

Citeşte în continuare

Emisii medii de CO2: 172-176 g/km | Consum mixt de combustibil: 7,6 – 7,7 l/100 km

11.

BMW X7, BMW Seria 7 (2019)

11. BMW X7, BMW 7 Series (2019))

Ca să îţi dai seama cât de mult poate diferi designul grilei frontale BMW între modele, trebuie doar să compari Seria 3 cu cele două modele lansate în 2019 - BMW X7 şi actualul model BMW Seria 7. Ambele au grile frontale duble cu un design asemănător cu cel al Seriei 3, inclusiv cotul orizontal din zona marginii superioare. Totuşi, grila BMW de pe aceste modele este mult mai mare şi semnificativ mai atrăgătoare şi, astfel, mult mai impunătoare.

Citeşte în continuare

Emisii medii de CO2: 199-204 g/km | Consum mixt de combustibil: 8,7 – 9,0 l/100 km

Emisii medii de CO2: 217 g/km | Consum mixt de combustibil: 9,5 l/100 km

Partea frontală a noului BMW Seria 4 Coupé atrage atenţia tuturor. Spectaculoasa grilă frontală verticală şi farurile duble emblematice creează o identitate îndrăzneaţă şi puternică.
Domagoj Dukec | Directorul departamentului BMW Design

12.

BMW Seria 4 Coupé (2020)

bmw seria 4 coupe

Cea mai recentă evoluţie a grilei frontale pentru automobilele de serie a fost prezentată publicului din întreaga lume, pe cale digitală, din studioul de design al Grupului BMW de la München, din sălile istorice ale BMW Group Classic şi de la locul de testare al BMW din Aschheim, Germania. Accentul este pus pe caracteristicile de design individuale, printre care se numără grila BMW mare, verticală şi orientată spre faţă din partea frontală a automobilului. Dacă analizăm puţin istoria BMW şi evoluţia grilei, vom observa cât de mult respectă noul BMW Seria 4 Coupé legendara tradiţie a producătorului în materie de automobile sport. Modele clasice emblematice precum BMW 328 Coupé, din anii 1930, şi BMW 3.0 CS, din anii 1970, fac parte din fascinanta istorie BMW coupé, o istorie caracterizată de prestigiu, plăcerea pură de a conduce şi succesul de pe circuite, care acum este îmbogăţită prin adăugarea unui nou capitol. Pieter Nota, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, Customer, Brands, Sales, explică: „Noul BMW Seria 4 Coupé întruchipează esenţa brandului BMW. Este o interpretare vizionară a ADN-ului legendar al BMW.”

Citeşte în continuare

Emisii medii de CO2: 155-163 g/km | Consum mixt de combustibil: 6,8 – 7,1 l/100 km

13.

BMW Vision iNEXT (2018), BMW Vision M NEXT (2019)

13. BMW Vision iNEXT (2018), BMW Vision M NEXT (2019)

Cu ajutorul acestor două automobile concept, BMW prezintă cum ar putea arăta grila BMW - principala caracteristică asociată brandului - pe viitoarele modele. Grila frontală dublă de pe modelul pur electric BMW Vision iNEXT ia forma unei evoluţii a grilei de pe modelul BMW i3, designerii testând o variantă în care nu există o bară centrală între cele două grile. În spatele suprafeţei închise a grilei, camerele, senzorii şi alte tehnologii pentru conducere asistată şi automată lucrează intens. La nivel intern, această soluţie este cunoscută sub denumirea „tehnologie discretă” - tehnologie de ultimă oră care acţionează în secret. În cazul automobilului sport hibrid BMW Vision M NEXT, eleganta grilă frontală BMW închisă în sticlă iese direct din partea frontală a automobilului într-un stil îndrăzneţ şi fără compromisuri. De asemenea, suprafaţa este decorată cu logouri BMW gravate şi stilizate. Modul în care grila este iluminată şi gradientul de culoare din interiorul acesteia sporesc şi mai mult efectul tridimensional.

Citeşte în continuare

Author: Frank Giese, Markus Löblein; Photos: BMW

Citeşte în continuare
  • Te rugăm să reţii că următoarele informaţii sunt în conformitate cu legislaţia germană (Ordonanţa privind etichetarea consumului de energie pentru autoturisme).

  • Valorile privind consumul de combustibil, emisiile de CO2 şi consumul de energie indicate au fost calculate potrivit Regulamentului (CE) nr. 715/2007 în versiunea aplicabilă la momentul omologării. Aceste cifre se referă la automobile cu configuraţie de bază în Germania, iar autonomia este calculată în funcţie de echipamentele opţionale şi de dimensiunile jantelor şi anvelopelor disponibile pe modelul selectat. Valorile unor automobile sunt deja bazate pe noile reglementări WLTP („Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure”, „Proceduri de testare armonizate la nivel global pentru automobile uşoare”). [În ceea ce priveşte aceste automobile, pentru taxele auto sau alte obligaţii referitoare la emisiile de CO2 (cel puţin printre altele), valorile emisiilor de CO2 pot fi diferite faţă de valorile indicate aici.] Specificaţiile privind eficienţa CO2 sunt calculate potrivit Directivei nr. 1999/94/CE şi a Regulamentului CE în versiunea curentă aplicabilă. Valorile indicate se bazează pe consumul de combustibil, valorile CO2 şi consumul de energie conform ciclului NEDC pentru clasificare. Informaţii suplimentare despre consumul de combustibil şi despre emisiile oficiale de CO2 pot fi obţinute consultând reglementările referitoare la consumul de combustibil şi emisiile de CO2 ale automobilelor noi. Acestea pot fi obţinute gratuit de la partenerul tău BMW. Informaţii detaliate despre datele tehnice pot fi găsite pe pagina BMW corespunzătoare ţării tale.