BMW i4 eDrive40 Gran Coupe: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 491–600
i5 M60 xDrive Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,5–18,1; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 457–516
BMW i3: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 15,3 – 16,6; Autonomie electrică, WLTP în km[2]: 307 – 278
CE FACE CA O MAȘINĂ ELECTRICĂ SĂ FIE SPECIALĂ.
Motoarele electrice impresionează cu accelerația lor puternică.
În comparație cu un motor cu ardere internă, puterea unui motor electric este dezlănțuită și mai dinamic. Atunci când este acționată, întreaga sa putere este furnizată fără întârziere.
Bateria mașinii electrice înlocuiește rezervorul de combustibil.
Condu cu electricitate, în loc să consumi combustibil. O mașină electrică nu are rezervor de benzină sau motorină. Are o baterie de mașină electrică, bine protejată pentru a rezista la un accident, împreună cu un sistem de încărcare.
Energia recuperată în timpul frânării încarcă bateria.
Mașinile cu motor electric au un sistem de frânare regenerativ. Spre deosebire de sistemele de frânare convenționale, acesta recuperează energie. Acest lucru este cunoscut sub numele de recuperare sau recuperare de energie.
BATERIA MAȘINII ELECTRICE BMW. BINE DE ȘTIUT.
Capacitate, putere de încărcare sau greutate. O mulțime de termeni sunt utilizați pentru bateriile auto electrice. O scurtă prezentare generală.
O DURATĂ LUNGĂ DE VIAȚĂ ESTE VALOAREA INERENTĂ A UNEI BATERII DE MAȘINĂ ELECTRICĂ.
La fel ca un motor cu ardere internă, bateria unei mașini electrice este cea mai valoroasă componentă a unui automobil BMW. Printre altele, prețul unei baterii de mașină electrică depinde de capacitatea acesteia. Pe scurt, cu cât bateria unui astfel de model poate stoca mai multă energie, cu atât costă mai mult. Cu toate acestea, conducătorii auto pot avea un impact pozitiv asupra duratei de viață a bateriei unui automobil electric prin adaptarea propriului comportament de condus. Funcțiile încorporate ajută, de asemenea, la protejarea acesteia.
INFLUENȚEAZĂ POZITIV DURATA DE VIAȚĂ A BATERIEI MAȘINII ELECTRICE.
Bateria unei mașini electrice a fost dezvoltată cu cea mai mare atenție. Cu toate acestea, autonomia și performanțele de încărcare scad în timp, ca parte dintr-un proces de îmbătrânire în condiții normale de uzură. Acest lucru este cunoscut sub denumirea de stare de sănătate (SoH). Acest termen exprimă capacitatea energetică maximă a unei baterii de mașină electrică uzate în comparație cu una nouă. Un SoH mai scăzut echivalează cu o autonomie mai mică. Dar poți maximiza durata de viață a bateriei printr-un tratament atent și un stil de condus prudent.
RECOMANDĂRI PENTRU OPTIMIZAREA DURATEI DE VIAȚĂ A BATERIEI MAȘINII TALE ELECTRICE.
MODUL ÎN CARE BATERIA MAȘINII ELECTRICE ÎȘI PĂSTREAZĂ NIVELUL RIDICAT DE ENERGIE.
Bateria unei mașini electrice este proiectată pentru toate tipurile de situații zilnice de condus, dar este supusă îmbătrânirii fizice. Un aspect al îmbătrânirii sale este legat de timp, prin vârsta sa în ani. Cu cât sunt evitate mai consecvent nivelurile superioare de încărcare și temperaturile ridicate ale bateriei atunci când automobilul este parcat, cu atât îmbătrânirea sa în funcție de timp este mai redusă. Al doilea aspect al îmbătrânirii este influențat semnificativ de numărul de cicluri de încărcare și descărcare. Acest lucru este desemnat prin termenul de îmbătrânire ciclică. Aceasta este redusă, printre altele, de un stil de conducere anticipativ și de o putere de încărcare moderată.
EXPERIENȚA PE TERMEN LUNG FOLOSIND EXEMPLUL BMW i3.
Durabilitatea bateriilor mașinilor electrice BMW este demonstrată de automobilul nostru electric de pionierat, BMW i3. Am observat procesul de îmbătrânire a bateriei sale de automobil electric încă din 2013. Și chiar înainte de asta, în timpul dezvoltării BMW i3, am analizat procesul de îmbătrânire prin simularea acestuia în teste complexe de conducere și încărcare.
BATERII CONCEPUTE PENTRU NOILE GENERAȚII DE MAȘINI ELECTRICE BMW.
În comparație cu modelele actuale, primele modele BMW i3 aveau baterii pentru automobile electrice foarte mici. Dar, datorită progreselor tehnice și bateriilor mai mari, generațiile noi de automobile electrice BMW sunt mai bine echipate pentru a face față îmbătrânirii. În orice caz, deoarece acest lucru este afectat în cazuri individuale de mulți factori, este imposibil să se facă o afirmație generală cu privire la procesul de îmbătrânire al tuturor modelelor electrice.
STRUCTURA UNUI MOTOR ELECTRIC. SIMPLIFICAT.
Cum funcționează un motor electric.
Un motor electric transformă curentul în mișcare. Acesta are două componente cheie: rotorul și statorul. După cum sugerează și numele său, rotorul se rotește. Acest lucru se întâmplă prin interacțiunea câmpului magnetic al rotorului și statorului. Câmpul magnetic al rotorului este generat de magneți sau de curent, în funcție de tipul de motor. Motorul electric transmite această mișcare de rotație roților prin intermediul unei transmisii cu o viteză. Când te uiți la ciclul de conducere (WLTP), eficiența unui motor electric este de peste trei ori mai mare decât cea a unui motor cu ardere internă. Automobilele electrice BMW sunt adesea echipate cu motoare sincrone cu excitație separată foarte eficiente, așa-numitele SSM-uri.
Beneficiile motoarelor sincrone cu excitație separată (SSM).
Un avantaj de bază la BMW este utilizarea pe scară largă a SSM-urilor. Aceste motoare se disting prin renunțarea la utilizarea de "elemente de pământuri rare" în rotor. În comparație cu alte tipuri de motoare, SSM-urile au caracteristici de putere eficiente și, de asemenea, accelerează bine la viteză mare. Acest lucru este util în cazul depășirii pe autostradă. SSM-urile au, de asemenea, un consum eficient. Deoarece magnetizează rotorul cu curent, acestea funcționează fie cu randament optimizat, fie cu putere optimizată, în funcție de situație.
Avantajele motoarelor sincrone cu excitație permanentă (PSM).
Un motor electric de tip PSM dispune de o densitate mare de putere. Într-un spațiu dat, acesta poate genera niveluri înalte de putere. Din punct de vedere tehnic, se deosebește de un SSM prin faptul că generează câmpul magnetic în rotor în mod diferit, prin producerea acestuia de către magneți permanenți. Prin urmare, un PSM este ideal pentru integrarea în transmisia automobilelor plug-in hybrid (PHEV) și a celor mild-hybrid M-PHEV (BMW XM).
Inginerie simplă. Simplu de condus.
O mașină electrică BMW accelerează direct. Fără a fi nevoie să folosești ambreiajul și să schimbi viteza. Spre deosebire de un motor cu ardere internă, un motor electric își pune puterea la dispoziție chiar mai rapid. Cuplul său este mare și aproape constant în intervalele de viteză inferioare. La viteze mai mari, motorul electric își poate mobiliza întreaga putere în orice moment. Spre deosebire de un motor cu combustie, viteza sa nu trebuie reglată prin schimbarea treptei de viteză.
CONDUCEREA UNUI MODEL BMW ELECTRIC.
O EXPERIENȚĂ UNICĂ.
Un automobil BMW electric se conduce relaxant și liniștit, dar în același timp într-un mod familiar. Când apeși pedala, accelerează imediat, puternic și cu o modulație excelentă. Iar la frânare, pedala se simte ușor. De asemenea, are un centru de greutate coborât, datorită faptului că bateria este amplasată sub șasiu. Astfel, modelul tău BMW are o ținută de drum excelentă.
O MAȘINĂ ELECTRICĂ ACCELEREAZĂ ATÂT DE REPEDE.
Utilizarea unei transmisii cu o viteză înseamnă că modelul tău electric BMW accelerează fără întreruperi, fără schimbări. Cuplul este imediat disponibil atunci când apeși pedala de accelerație. Când ridici piciorul de pe pedală, automobilul încetinește la fel de ușor, în funcție de preferințele tale și de setarea de recuperare a energiei.
MODUL DE FRÂNARE A UNUI AUTOMOBIL BMW CU RECUPERARE INTELIGENTĂ A ENERGIEI.
Sistemul de frânare al unui model BMW electric analizează situațiile de frânare pentru eficiență maximă și utilizează întregul potențial de recuperare al motorului electric. Dacă este necesar, este activat și sistemul de frânare convențional. Această interacțiune inteligentă recuperează energia maximă, menajează frânele și reduce emisiile de particule ale frânei.
COMPARAȚIE ÎNTRE PREȚURILE MAȘINILOR ELECTRICE.
BMW i5 eDrive40 Touring: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 19,4–16,5; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 480–560
i5 eDrive40 Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 18,8–16; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 499–579
BMW i4 eDrive40 Gran Coupe: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 491–600
BMW i7 xDrive60 Limousine: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,4–18,5; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 569–624
BMW i4 M50 xDrive Gran Coupe: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 21,9–17,7; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 416–516
i5 M60 xDrive Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,5–18,1; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 457–516
BMW i5 M60 xDrive Touring: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,9–18,3; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 442–506
BMW i7 M70 xDrive Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 488–559
BMW iX2 xDrive30: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 417–449
BMW iX xDrive50: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 21,3–19,5; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 587–632
BMW iX1 eDrive20: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 430–474
BMW i3: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 15,3 – 16,6; Autonomie electrică, WLTP în km[2]: 307 – 278
BMW {model.description}: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: {techdata.electricConsumption}; autonomie electrică, WLTP în km[2]: {techdata.electricRangeWltpCombined}
ÎNTREBĂRI FRECVENTE.
MAI MULTE INFORMAȚII.
Autonomie electrică.
Mașinile noastre electrice dispun de o autonomie care îți permite să călătorești cu ușurință pe distanțe mai lungi. Planificatorul de traseu îţi va arăta unde poţi încărca maşina pe drum.
Acasă sau în deplasare.
Încărcarea este foarte simplă. Convenabil acasă, din propria sursă de electricitate, sau flexibil în deplasare, de exemplu la stațiile de încărcare rapidă. Rețeaua publică de încărcare continuă să se extindă și există din ce în ce mai multe soluții noi și pentru încărcarea la domiciliu.
Consum şi emisii CO2.
BMW i5 eDrive40 Touring: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 19,4–16,5; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 480–560
i5 eDrive40 Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 18,8–16; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 499–579
BMW i4 eDrive40 Gran Coupe: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 491–600
BMW i7 xDrive60 Limousine: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,4–18,5; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 569–624
BMW i4 M50 xDrive Gran Coupe: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 21,9–17,7; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 416–516
i5 M60 xDrive Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,5–18,1; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 457–516
BMW i5 M60 xDrive Touring: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,9–18,3; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 442–506
BMW i7 M70 xDrive Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 488–559
BMW iX2 xDrive30: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 417–449
BMW iX xDrive50: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km(1): 21,3–19,5; autonomie electrică, WLTP în km(2): 587–632
BMW iX1 eDrive20: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 430–474
BMW i3: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 15,3 – 16,6; Autonomie electrică, WLTP în km[2]: 307 – 278
BMW {model.description}: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: {techdata.electricConsumption}; autonomie electrică, WLTP în km[2]: {techdata.electricRangeWltpCombined}
[1] Datele oficiale cu privire la consumul de combustibil, emisiile de CO2, consumul de energie electrică şi autonomia electrică au fost stabilite în conformitate cu procedura de măsurare prescrisă şi respectă versiunea în vigoare a Regulamentului UE 1151/2017. Pentru autonomie, datele determinate conform WLTP iau în considerare orice echipamente opţionale (disponibile în acest caz pe piaţa din Germania). Pentru automobilele care au fost nou aprobate ca tip începând cu 1 ianuarie 2021, există doar datele oficiale conform WLTP. În plus, valorile NEDC sunt şterse din certificatele de conformitate începând cu 1 ianuarie 2023 conform Regulamentului UE 195/2022. Pentru mai multe informaţii despre procedurile de măsurare WLTP, accesează www.bmw.com/wltp
Mai multe informaţii despre consumul de combustibil și despre emisiile oficiale de CO2 în funcţie de model ale noilor automobile pentru pasageri consultă „Ghidul consumului de combustibil, emisiilor de CO2 și al consumului de electricitate ale noilor automobile pentru pasageri”, disponibil gratuit la toate punctele de vânzare, Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Germany, şi la https://www.dat.de/co2/.
[2] Autonomia depinde de diverşi factori, în special: stilul individual de a conduce, caracteristicile rutei, temperatura exterioară, încălzire/sistemul de climatizare, sistemul de precondiţionare.
[3] Performanţele de încărcare depind de starea încărcării, temperatura ambientală, profilul individual de condus şi de utilizarea consumatorilor auxiliari. Intervalele de autonomie prezentate au la bază condiţiile optime WLTP. Durata de încărcare se aplică pentru o temperatură ambientală de 23 de grade Celsius după o călătorie şi poate diferi în funcţie de comportamentul de utilizare.