GAMA ACTUALĂ BMW i.
Vino alături de noi într-o călătorie de-a lungul istoriei automobilelor electrice BMW. Din 2010, BMW i a creat automobile cu propulsie integral electrică şi parţial electrică. Dezvoltând în acelaşi timp o nouă abordare holistică a ingineriei auto şi a sustenabilităţii. Descoperă modelele BMW i.
- 485 (659) kw (CP)
- de la 0 la 100 pornind de la 3.7 s
BMW i7 M70 xDrive Sedan.
De la 173.145,00 €
BMW i7 M70 xDrive[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 23,7–20,8; Autonomie electrică, WLTP în km: 488–559
- până la 544 CP
- de la 0 la 100 pornind de la 4.7 s
BMW i7 Sedan.
De la 132.447,00 €
BMW i7 xDrive60[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 18,5 – 19,6;
Autonomie electrică, WLTP în km: 589 – 624
- 442 (601) kw (CP)
- de la 0 la 100 pornind de la 3.8 s
BMW i5 M60 xDrive Sedan.
De la 99.603,00 €
BMW i5 M60 xDrive Sedan[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 20,5–18,1; Autonomie electrică, WLTP în km: 457–516
- până la 340 CP
- de la 0 la 100 pornind de la 6.0 s
BMW i5 Sedan.
De la 69.913,00 €
BMW i5[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 16,0 – 18,8; Autonomie electrică, WLTP în km: 499 – 579
- 442 (601) kw (CP)
- de la 0 la 100 pornind de la 3.9 s
BMW i5 M60 xDrive Touring.
De la 101.626,00 €
BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 20,9–18,3; Autonomie electrică, WLTP în km: 442–506
- până la 250 (340) kw (CP)
- de la 0 la 100 pornind de la 6.1 s
BMW i5 Touring.
De la 72.174,00 €
- 400 (544) kw (CP)
- de la 0 la 100 pornind de la 3.9 s
BMW i4 M50 xDrive Gran Coupé.
- până la 340 CP
- de la 0 la 100 pornind de la 5.6 s
BMW i4 Gran Coupé
De la 56.823,00 €
- până la 523 CP[3]
- de la 0 la 100 pornind de la 4.6 s
BMW iX.
De la 108.112,00 €
BMW iX xDrive40: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 19,4 – 21,4; Autonomie electrică, WLTP în km: 403 – 435
- până la 286 CP
- de la 0 la 100 pornind de la 6.8 s
BMW iX3.
BMW iX3: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 17,6 – 18,0; Autonomie electrică, WLTP în km: 461 – 471
- până la 313 CP[3]
- de la 0 la 100 pornind de la 5.6 s
BMW iX1.
De la 54.324,00 €
BMW iX1 xDrive30: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 16,9 – 18,1; Autonomie electrică, WLTP în km: 417 – 439
SUBIECTE SUPLIMENTARE.
ELECTROMOBILITATEA BMW.
PREZENTARE GENERALĂ: ISTORIA MODELELOR BMW i.
Descoperă acum viitorul mobilităţii. Sportiv sau puternic, sedan de lux sau SUV confortabil: avem un model BMW i pentru orice situaţie.
BMW i5.
BMW i5 reprezintă versiunea pur electrică a sedanului de business. Dinamica de condus este combinată cu un design sportiv şi cu sisteme inteligente de asistenţă pentru şofer.
PRIMA GENERAŢIE (G61).
Complet electric și debordând de posibilități, noul BMW i5 Touring oferă mult spațiu pentru tot ceea ce ai planificat. Având o capacitate a portbagajului de 570–1.700 litri și o autonomie complet electrică de 480–560 km[1], este suficient de versatil pentru a fi utilizat atât pentru condusul zilnic în oraș, cât și pentru călătorii mai lungi. Pe șosea, produce o putere impresionantă și sportivă de 250 kW (340 CP) și accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde. BMW i5 Touring include sisteme inteligente de asistență pentru conducătorul auto pentru a-l sprijini în situații dificile de conducere sau de parcare.
Și, pe lângă capacitatea spațioasă a portbagajului, designul BMW i5 Touring emană sportivitate și stil. Contururile precise și liniile alungite îi conturează aspectul. Grila radiator BMW Iconic Glow iluminată accentuează impunător partea frontală a vehiculului, în special pe timp de noapte. Combinată cu designul nou și expresiv al farurilor față, aceasta definește "fața cu patru ochi" caracteristică BMW.
În interior vă așteaptă cel mai bun divertisment. Fie că ești pasionat de streaming video, de jocuri sau de muzică prin intermediul sistemului audio excepțional - există o gamă largă de opțiuni din care poți alege, transformând fiecare călătorie într-o experiență multimedia. Muzica, în special, sună cristalin prin intermediul sistemului de sunet surround Bowers & Wilkins. Cu 16 difuzoare și un subwoofer, sistemul de sunet surround oferă 655 de wați de putere pentru o performanță audio imersivă absolut sublimă.
BMW i5 eDrive40 Touring[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 19,4–16,5; autonomie electrică, WLTP în km: 480–560
BMW i5 M60 xDRIVE TOURING (G61).
Modelul BMW i5 M60 xDrive Touring complet electric nu generează emisii locale. Cu toate acestea, modul său de deplasare sportiv și designul dinamic se combină pentru a face o impresie puternică oriunde merge.
Cu puterea sa impresionantă de 442 kW (601 CP), poate atinge o viteză maximă de 230 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde. Și, datorită sistemului de frânare M Sport, se oprește la fel de repede cum accelerează. Suspensia sa adaptivă M Professional reacționează la fel de rapid în orice situație și, împreună cu direcția activă integrală, oferă un confort și un control total.
Aceste performanțe demonstrează în mod impresionant pedigree-ul său de motorsport, oferind în același timp o autonomie complet electrică de 442–506 km[1].
Cu o capacitate a portbagajului de 570–1.700 litri, acest vehicul electric oferă suficient spațiu pentru condusul zilnic în oraș și pentru călătoriile mai lungi - și totuși emană sportivitate. Spoilerul său spate M contribuie la crearea unui aspect foarte dinamic, la fel ca și detaliile, precum capacele oglinzilor exterioare M din carbon, realizate manual. Alte elemente de design exclusiviste ale ornamentelor exterioare M Shadowline lucioase completează exteriorul vehiculului. Grila frontală BMW Iconic Glow iluminată atrage toate privirile pe timp de noapte, iar logo-ul M integrat subliniază și mai mult originile pure motorsport ale vehiculului inclusiv la exterior.
Dar vehiculul emană moștenirea sa M și în interior. Scaunele sale M sport oferă o susținere perfectă, în special în situații de condus dinamice, în timp ce afișajele specifice M de pe display-ul instrumentelor subliniază și mai mult stilul de conducere sportiv al vehiculului. La cerere, BMW i5 M60 xDrive Touring poate fi echipat și cu dotări interioare vegane.
BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 20,9–18,3; autonomie electrică, WLTP în km: 442–506
BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 20,9–18,3; autonomie electrică, WLTP în km: 442–506
PRIMA GENERAŢIE (G60).
În 2023, BMW i5 limuzină este vestitorul unei noi ere. Este primul model Seria 5 BMW cu un sistem de propulsie pur electric. Cu o putere de 340 CP (250 kW), BMW i5 eDrive40 limuzină se conduce într-un mod sportiv şi captivant. Are o autonomie de 499–579 km[1], care transformă acest model într-o maşină practică pentru utilizare zilnică, asigurându-te că poţi parcurge relaxat distanţe lungi. Sistemele de asistenţă extensive precum Driving Assistant Professional sau BMW Live Cockpit Professional sporesc siguranţa şi confortul.
Vizual, BMW i5 limuzină continuă succesul BMW Seria 5, completat cu detalii de design funcţional. Aspectul său păstrează proporţiile tipice ale BMW, cu ampatament lung, capotă alungită şi linia fluidă a plafonului. Repere precum grila frontală iluminată BMW Iconic Glow, plafonul panoramic mare din sticlă sau Interaction Bar din cristal îi subliniază caracterul luxos.
BMW i5[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 16,0 – 18,8; Autonomie electrică, WLTP în km: 499 – 579
BMW i5 M60 xDRIVE LIMUZINĂ (G60).
BMW i5 M60 xDrive limuzină generează puterea unui BMW M. Cu un motor vivace de 601 CP (442 kW), acesta atinge o viteză maximă de 230 km/h. Accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3.8 secunde. Iar datorită sistemului de frânare BMW M Sport, se şi opreşte rapid. Tracţiunea integrală inteligentă BMW xDrive adaptează automobilul la noile condiţii într-o fracţiune de secundă. Rezultatul este tracţiune optimă şi stabilitate impecabilă. Direcţia activă integrală este la fel de flexibilă - agilă la parcare şi stabilă la viteze mari. Cu o autonomie pur electrică de până la 457–516 km[1], este echipat ideal atât pentru drumurile de zi-cu-zi, cât şi pentru călătorii mai lungi.
Vizual, performanțele BMW i5 M60 xDrive limuzină se reflectă în aspectul său. În special noaptea, grila frontală iluminată cu BMW Iconic Glow atrage toate privirile. Opţional, exteriorul poate fi modificat prin adăugarea de componente din carbon, precum oglinzile retrovizoare confecţionate manual cu minuţiozitate. Sau spoilerul M spate, care face ca automobilul să devină mai stabil la viteze mari.
Interiorul este sportiv la rândul său. Scaunele sport din material respirabil oferă susţinere optimă. Indicatoarele legendare M creează un aspect captivant şi dinamic al display-ului de instrumente. Opţional, habitaclul poate fi transformat în sală de concerte, cu sistemul de sunet surround Bowers & Wilkins. 17 difuzoare şi 655 W redau întreaga gamă de emoţii din piesele tale favorite.
BMW i5 M60 xDrive[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 20,5–18,1; Autonomie electrică, WLTP în km: 457–516
BMW i7.
BMW i7 este primul sedan de lux pur electric. Acesta combină performanţa electrică şi divertismentul captivant pentru a crea o experienţă de condus de neuitat.
PRIMA GENERAŢIE (G70).
BMW i7 este nava amiral a unei noi clase de lux. Din 2022, acesta a demonstrat că eleganţa, caracteristicile remarcabile de condus şi sustenabilitatea oferă mai mult decât suma acestor elemente luate individual.
Exteriorul vorbeşte limbajul designului monolitic, iar faţa legendară atrage toată atenţia. Grila frontală iluminată face impresie. Farurile cu LED optimizate, din două piese, denotă eleganţă. Versiunea premium este disponibilă opţional: Faruri BMW Iconic Glow din cristal, cu cristale Swarovski iluminate din spate. În combinaţie cu impresionantele efecte luminoase „Momente minunate de bun venit”, întâmpinarea conducătorului auto oferă clipe de neuitat.
Materialele de calitate superioară înfrumuseţează interiorul. Pielea Merino, caşmirul şi cristalele Swarovski transmit un aer de lux. Elementul multifuncţional din cristal al BMW Interaction Bar combină elementele vizuale cu operarea prin ecranul tactil. Împreună cu BMW Curved Display de 14,9” de înaltă rezoluţie, se creează un habitaclu multimedia unic.
Şi pasagerii se bucură de confort superior în noul BMW i7. Amplul BMW Theatre Screen de 31,3” creează un ambient de cinematograf la scară largă. Împreună cu sunetul extrem de clar şi acustica 4D a sistemului de sunet surround Bowers & Wilkins Diamond, pasagerii din spate sunt imersaţi într-o experienţă unică pentru văz şi auz.
Motorul performant de 544 CP (400 kW) permite BMW i7 xDrive60 să parcurgă în modul pur electric până la 624 km[1], fără emisii în timpul deplasărilor urbane şi aproape fără niciun zgomot. În schimb, atmosfera acustică este creată de BMW IconicSounds Electric. Acest soundtrack unic care acompaniază fiecare mod de condus a fost compus de Hans Zimmer.
Perioada de producţie: începând cu 2022
Propulsie generală automobil, performanţă în CP (kW): motor electric 455 - 659 CP (335 - 485 kW)
Lungime/lăţime/înălţime în mm: 5.391 / 1.950 / 1.544
BMW i7[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 18,5 – 19,6; Autonomie electrică, WLTP în km: 589 – 624
BMW i7 M70 xDRIVE (G70).
În 2023, noua clasă de lux a automobilelor electrice, BMW i7, face cunoştinţă cu performanţele puternice ale BMW M. Rezultatul este BMW i7 M70. Motorul său puternic BMW M eDrive cu 659 CP (485 kW) accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3.7 secunde. Opţiunea Executive Drive Pro, inclusă în varianta standard, îmbunătăţeşte suplimentar dinamica de condus cu direcţia activă integrală şi suspensia pneumatică adaptivă pe 2 axe. În acelaşi timp, structura uşoară şi designul aerodinamic cresc eficienţa, propulsând BMW i7 M70 spre o autonomie de 488–559 km[1]. Astfel, vei ajunge în fiecare zi la destinaţie folosind exclusiv motorul electric, fără emisii în timpul deplasărilor urbane şi aproape fără niciun zgomot.
Exteriorul reflectă aceste caracteristici impresionante, fiind creat pentru a fi văzut. Ornamentele exterioare extinse M Shadow Line lucioase pe negru transmit un aer de exclusivitate. Spoilerul M spate optimizat aerodinamic şi sistemul de frânare M Sport demonstrează că maşina este gata de acţiune. Văzută din faţă, grila frontală impresionantă radiază o personalitate puternică, în special în combinaţie cu iluminarea Iconic Glow - atrăgând toate privirile, mai ales noaptea. Ziua, vopseaua în două tonuri BMW Individual, disponibilă ca opţiune, reprezintă o caracteristică unică ce va atrage negreşit atenţia tuturor.
Sportiv şi elegant în exterior, confortabil şi luxos în interior. Materialele de calitate superioară, precum caşmirul şi cristalele Swarovski, contribuie la crearea unei atmosfere de lux. Acestea sunt cuplate cu tehnologii inovatoare precum BMW Interaction Bar şi BMW Curved Display. În spate, BMW Theatre Screen de 31,3” trimite pasagerii într-o călătorie vizuală cinematografică, acompaniată natural de sunetul 4D al sistemului de sunet surround Bowers & Wilkins Diamond.
Perioada de producţiei: începând cu 2023
Propulsie generală automobil, performanţă în CP (kW): motor electric 659 CP (485 kW)
Lungime/lăţime/înălţime în mm: 5.391 / 1.950 / 1.544
BMW i7 M70 xDrive[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 23,7–20,8; Autonomie electrică, WLTP în km: 488–559
BMW iX.
Automobilul unei noi generaţii. BMW iX pur electric oferă lux în condiţii de sustenabilitate. Minimalism elegant. Tehnologie de ultimă oră a motorului. Aici, confortul maxim face echipă cu designul monolitic şi senzaţia unică de spaţiu.
PRIMA GENERAŢIE (i20).
Spiritul inovator al BMW iX este vizibil chiar şi de la exterior. Forma sa puristă este accentuată doar de câteva linii pline de personalitate. Detaliile integrate impecabil accentuează acest efect şi mai mult. Farurile duble sunt cele mai înguste care au fost instalate vreodată pe un model BMW. Grila frontală BMW verticală, plină de expresivitate, completează faţa automobilului în formă de T. Mânerele integrate în portierele fără cadru şi arcadele geometrice ale roţilor transmit o imagine de extravaganţă şi din lateral.
Dar BMW iX se laudă şi cu un nivel impresionant al tehnologiei. Două motoare electrice puternice şi transmisia integrală BMW xDrive electrică creează fuziunea dintre ADN-ul unui BMW X şi un sistem de propulsie electrică. Versiunea BMW iX xDrive40 generează o putere de 326 CP (240 kW), cu o autonomie de până la 435 km[1]. BMW iX xDrive50 este şi mai puternic, cu 523 CP (385 kW) şi o autonomie de până la 633 km[1]. La staţiile de încărcare rapidă, ambele maşini ajung de la 10 la 80 de procente în mai puţin de 40 de minute[2]. Şi ambele au la bord tehnologii inovatoare precum BMW iDrive şi sistemele extensive de asistenţă şi divertisment.
Perioada de producţie: începând cu 2021
Propulsie generală automobil, performanţă în CP (kW): motor electric 326 - 619 CP (240 - 455 kW)[3]
Lungime/lăţime/înălţime în mm: 4.953 / 1.967 / 1.695 – 1.696
BMW iX[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 19,4 – 21,4; Autonomie electrică, WLTP în km: 403 – 435
BMW iX M60 (i20).
BMW iX M60 este prima maşină electrică din segmentul SUV M. Aceasta aduce în cotidian performanţele impresionante şi condusul cu zero emisii în timpul deplasărilor urbane.
Două motoare BMW eDrive pur electrice generează o putere impresionantă de 619 CP (455 kW). Cuplul de 1015 Nm[3] este pregătit în orice moment pentru un sprint. Iar cu BMW IconicSounds Electric, chiar şi sunetul este o experienţă cu adevărat excepţională. Autonomia de 633 kilometri[1] te va ajuta să ajungi oriunde, în fiecare zi, fără probleme.
În exterior, predomină un limbaj al designului progresiv: monolitic, sportiv şi modern. Iar secţiunea frontală dinamică, cu grila frontală dublă verticală, cu farurile duble înguste şi spoilerul faţă din trei piese, este cu adevărat de senzaţie. Din lateral, jantele aerodinamice M de 22” în Bronz Titanium nu au cum să nu impresioneze. Spatele cu stopuri Shadowline este cel puţin la fel de izbitor. Iar plafonul panoramic din sticlă Sky Lounge, disponibil ca echipament opţional, inundă interiorul cu lumină.
Interiorul este clar şi minimalist. Tehnologia este prezentă peste tot, dar este ascunsă inteligent. La acest nivel, vorbim despre shy tech: tehnologia de ultimă oră este integrată elegant în design. Difuzoarele sunt integrate invizibil în interior, de exemplu. Butoanele sunt reduse la esenţial. Tehnologia instalată creează aşadar atât un efect de eleganţă, cât şi de inovaţie. Pe BMW Curved Display fără cadru, funcţiile inteligente ale BMW Live Cockpit Professional te duc la destinaţie în deplin confort şi cu eleganţă, prin comenzi vocale sau prin operarea intuitivă a ecranului tactil.
BMW iX M60[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: {techdata.electricConsumption}; Autonomie electrică, WLTP în km: {techdata.electricRangeWltpCombined}
BMW i4.
BMW i4 este primul Gran Coupé pur electric de la BMW. Aici, dinamica de condus cu propulsie electrică, confortul şi funcţionalitatea de zi-cu-zi sunt redefinite la nivel de excelenţă. Ca şi puternicul BMW i4 M50, incorporează ADN-ul BMW M.
PRIMA GENERAŢIE (G26).
BMW i4 Gran Coupé pur electric transmite un aer impresionant de siguranţă de sine. Designul său a fost conceput pentru a avertiza lumea exterioară despre natura sa inovatoare. Grila frontală este verticală, farurile sunt montate într-un unghi oblic, dinamic, iar arcadele roţilor din spate accentuează generos ampatamentul maşinii.
BMW i4 eDrive40 Gran Coupé generează 340 CP (250 kW), iar cuplul maxim imediat disponibil promite o experienţă de condus electric sportiv. Conceptul său inovator de propulsie menţine eficienţa automobilului la un nivel constant permanent. Iar confortul este ideal, BMW i4 Gran Coupé asigurând o alunecare aproape complet silenţioasă pe stradă.
Mai mult, datorită distribuţiei optimizate a greutăţii şi componentelor de şasiu şi propulsie armonizate, direcţia este excepţional de plăcută şi de precisă. Autonomia este de până la 590 de kilometri[1], ceea ce te ajută să ajungi la toate destinaţiile uzuale de zi-cu-zi.
Perioada de producţie: începând cu 2021
Propulsie generală automobil, performanţă în CP (kW): motor electric 286 - 544 CP (210 - 400 kW)
Lungime/lăţime/înălţime în mm: 4.783 / 1.852 / 1.448
BMW i4[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 15,8 – 18,7; Autonomie electrică, WLTP în km: 406 – 483
BMW i4 M50 (G26).
BMW i4 M50 oferă performanţa sportivă a unui BMW M - alimentat integral cu electricitate. Este propulsat de două motoare BMW M eDrive de a cincea generaţie. În modul Sport Boost, generează 544 CP (400 kW), catapultându-se fără ezitare de la 0 la 100 km/h în doar 3.9 secunde, acompaniat de soundtrackul expresiv al BMW M IconicSounds Electric. Sistemul de frânare performant M Sport opreşte maşina la fel de puternic. Suspensia M adaptivă, instalată ca echipament standard, asigură precizie maximă, dar şi relaxare, deoarece autonomia pur electrică de până la 520 kilometri[1] înseamnă că nici distanţele lungi nu mai ridică probleme.
La exterior, fuziunea dintre BMW M şi BMW i este evidentă nu doar la nivelul detaliilor precum emblema M pe grila frontală sau legendarul inel albastru BMW i care înconjoară emblema BMW - întregul design a fost optimizat aerodinamic, de la grila frontală M încapsulată, până la elementele expresive ale difuzorului şi spoilerul M spate.
Aruncând o privire în interior, observăm un habitaclu centrat pe conducătorul auto din toate punctele de vedere. BMW Curved Display este orientat complet spre conducătorul auto. În combinaţie cu panoul de instrumente optimizat, creează un aspect clar şi modern. Volanul M cu cusături contrastante în culorile M are un aspect sportiv, dar oferă şi aderenţă plăcută. Scaunele M Sport din material respirabil asigură confort pentru toţi pasagerii. Chiar dacă le bate inima mai repede!
Perioada de producţie: începând cu 2021
Propulsie generală automobil, performanţă în CP (kW): 544 (400)
Lungime/lăţime/înălţime în mm: 4.783 / 1.852 / 1.448
BMW i4 M50[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 21,9–17,7; Autonomie electrică, WLTP în km: 416–516
BMW iX3.
Fiind primul SUV pur electric, BMW iX3 combină tehnologiile sustenabile cu caracteristicile consacrate ale unui SUV, şi anume confortul, robusteţea şi puterea. Soluţiile inteligente de încărcare sunt cuplate cu o dinamică maximă de condus. Contururile bine definite şi puternice ale designului rotunjesc imaginea generală.
PRIMA GENERAŢIE (G08).
BMW iX3 cu motor electric a intrat pe scenă pentru prima oară în 2021. Chiar şi la prima vedere, legendara grilă frontală BMW etalează cu încredere spiritul electric al automobilului. La interior, lumina ambientală presetată ca standard în culoarea BMW i Blue conferă un aer de sustenabilitate. Motorul inovator este pornit din butonul Start/Stop albastru. Responsabilitatea în abordare depăşeşte aceste aspecte: motorul electric al BMW iX3 a fost creat în întregime fără pământuri rare, iar cu cei 286 CP (210 kW) este şi deosebit de puternic. Sensibilitatea regenerării din frânare, mai exact recuperarea energiei de frânare, poate fi setată la patru niveluri diferite, în funcţie de stilul de condus dorit. Astfel, BMW iX3 poate parcurge până la 471 km[1]. Pe drum, poate fi reîncărcat de la 10 la 80 de procente[2] în aproximativ 31 de minute la o staţie de încărcare rapidă.
Perioada de producţie: începând cu 2020
Propulsie generală automobil, performanţă în CP (kW): motor electric 286 CP (210 kW)
Lungime/lăţime/înălţime în mm: 4.734 /1,891 /1,668
BMW iX3: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 17,6 – 18,0; Autonomie electrică, WLTP în km: 461 – 471
BMW iX1.
BMW iX1 este primul SUV compact de la BMW. Are un design modern, care denotă încredere în sine. Proporţiile uluitoare sunt transpuse într-un limbaj de design monolitic. Dinamica de condus este puternică şi eficientă, datorită BMW eDrive.
PRIMA GENERAŢIE (U11).
BMW iX1 a fost lansat pe piaţă în 2022. Primul SAV compact pur electric, reprezintă modelul electric de intrare în rândul automobilelor BMW X.
Pe de o parte, este pregătit să intre în acţiune, fiind un model BMW X. Pe de altă parte, beneficiază de eficienţa tehnologiei BMW eDrive. Are o baterie de înaltă tensiune deosebit de plată, instalată pe şasiu. Sistemul de recuperare este deosebit de eficient, recuperând energia generată la frânare.
Din exterior, BMW iX1 are o alură sportivă, cu proporţii impresionante pe verticală şi cu o faţă impunătoare. La lansarea modelului, accentele albastre reflectă tehnologia inovatoare de propulsie aflată sub capotă. Interiorul modern asigură faptul că toate călătoriile, chiar şi cele lungi, sunt o plăcere. Pasagerii se bucură de scaune active ajustabile electric individual. BMW Curved Display elegant, fără cadru, permite comenzi vocale sau operarea intuitivă prin ecranul tactil. Acesta reprezintă şi interfaţa pentru puternicul BMW iDrive.
Perioada de producţie: începând cu 2022
Propulsie generală automobil, performanţă în CP (kW): motor electric 204–313 CP (150–230 kW)[3]
Lungime/lăţime/înălţime în mm: 4.500 / 1.845 / 1.616
BMW iX1[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 15,4 – 18,1; Autonomie electrică, WLTP în km: 417 – 474
BMW i3.
BMW i3 este un pionier. Încă de la lansarea sa, a reprezentat o combinaţie dintre dinamica excepţională de condus şi tehnologia orientată spre viitor. Utilizarea inteligentă a materialelor reciclate aduce în prim plan sustenabilitatea.
PRIMA GENERAŢIE (i01).
BMW i3 a fost lansat pe piaţă în 2013. Nu numai că a reprezentat primul automobil BMW electric produs în serie - ci a fost şi primul automobil care a combinat un habitaclu din plastic ranforsat cu fibră de carbon cu un şasiu din aluminiu. Din acest motiv, cântăreşte exact la fel de mult cât o maşină compactă convenţională cu motor pe combustie - în pofida bateriei. În plus, multe din componentele sale sunt confecţionate din materii prime obţinute din surse regenerabile.
Motorul său electric atinge o performanţă de 170 CP (125 kW). Cuplul transmite întreaga forţă a puterii electrice chiar şi la cea mai uşoară apăsare a pedalei de acceleraţie. În 2017, a fost lansat BMW i3s, care avea cu 14 CP (10 kW) mai mult. Ceea ce însemna că putea să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde, cu 0,4 secunde mai rapid decât BMW i3.
În 2016, am adăugat o baterie de 33,2 kWh. Iar în 2018, această capacitate a crescut până la 42,2 kWh. Acum, BMW i3 are o autonomie de 307 km (WLTP)[1]. La o staţie de încărcare rapidă cu peste 50 kW, se încarcă complet în doar 1,4 ore. Peste 250.000 de automobile BMW i3 şi BMW i3s au ieşit de pe linia de asamblare şi au plecat pe drumurile din întreaga lume.
Perioada de producţie: 2013 – 2022
Propulsie generală automobil, performanţă în CP (kW): motor electric 170 - 184 CP (125 - 135 kW), disponibil opţional cu dispozitiv de prelungire a autonomiei până în 2018 (motor pe benzină 0,65 litri, 38 CP (28 kW)
Lungime/lăţime/înălţime în mm: 3.999 – 4.011 / 1.775 / 1.578
BMW i3[1][4]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 15,3 – 16,6; Autonomie electrică, WLTP în km: 278 - 307
BMW i8.
BMW i8 este prima maşină sport de serie cu propulsie plug-in hybrid. La Salonul Auto Internaţional din 2009, pentru prima oară o abordare sustenabilă consecventă este reunită cu caracteristici remarcabile de condus într-un concept unic, combinat cu un design futurist şi asertiv.
PRIMA GENERAŢIE (i12, i15).
BMW i8 este propulsat de un motor hibrid inovator, cu propulsie electrică pe roţile din faţă şi un motor pe benzină în 3 cilindri BMW TwinPower Turbo care acţionează roţile din spate. Drept rezultat, consumă benzină doar cât o maşină mică, dar obţine performanţele unei maşini sport. Coupé-ul atinge o viteză maximă de 120 km/h folosind exclusiv motorul electric. Până în 2019, puterea cumulată a fost de 362 CP (266 kW), după care aceasta a crescut la 374 CP (275 kW).
BMW i8 ridică ştacheta şi din punct de vedere estetic. Este primul automobil de serie cu lumini laser, şi este disponibil şi ca Roadster din 2018. În total, au fost asamblate 20.500 de astfel de automobile reper.
Perioada de producţie: 2013 – 2020
Propulsie generală automobil, performanţă în CP (kW): motor pe benzină plug-in hybrid 362 - 374 CP (266 - 275 kW)
Lungime/lăţime/înălţime în mm: 4.689 / 1.942 / 1.289 – 1.291
Autonomie electrică, NEDC în km[1][4]: până la 55 kilometri
ÎNTREBĂRI FRECVENTE.
Consum şi emisii CO₂.
BMW i7 M70 xDrive Sedan[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 20,8 – 23,7
Autonomie electrică, WLTP în km: 490 – 559
BMW i7 Sedan[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 18,5 – 19,6
Autonomie electrică, WLTP în km: 589 – 624
BMW i5 M60 xDrive Sedan[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 18,2 – 20,5
Autonomie electrică, WLTP în km: 457 – 515
BMW i5 Sedan[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 16,0 – 18,8
Autonomie electrică, WLTP în km: 499 – 579
BMW i5 M60 xDrive Touring[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 18,3 – 20,8
Autonomie electrică, WLTP în km: 445 – 506
BMW i5 Touring[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 16,5 – 19,2
Autonomie electrică, WLTP în km: 483 – 560
BMW i4 M50 Gran Coupé[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 18,0 – 22,5
Autonomie electrică, WLTP în km: 415 – 520
BMW i4 [1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 16,1 – 19,1
Autonomie electrică, WLTP în km: 492 – 589
BMW iX M60[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 21,9 – 24,7
Autonomie electrică, WLTP în km: 500 – 565
BMW iX [1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 19,5 – 21,3
Autonomie electrică, WLTP în km: 587 – 632
BMW iX3[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 17,6 – 18,0
Autonomie electrică, WLTP în km: 461 – 471
BMW iX1[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 15,4 – 18,1
Autonomie electrică, WLTP în km: 417 – 474
[1] Autonomia depinde de diverşi factori, în special: stilul individual de a conduce, caracteristicile rutei, temperatura exterioară, încălzire/sistemul de climatizare, sistemul de precondiţionare.
[2] Performanţele de încărcare depind de starea încărcării, temperatura ambientală, profilul individual de condus şi de utilizarea consumatorilor auxiliari. Intervalele de autonomie prezentate au la bază condiţiile optime WLTP. Durata de încărcare se aplică pentru o temperatură ambientală de 23 de grade Celsius după o călătorie şi poate diferi în funcţie de comportamentul de utilizare.
[3] Creştere temporară <10 secunde peste valoarea nominală specificată
[4] Modelul nu mai este disponibil pentru comandă ca automobil nou.
Cifrele pentru performanţe, consum şi emisii de CO₂ sunt valabile pentru automobilele cu transmisie standard.
Datele oficiale cu privire la consumul de combustibil, emisiile de CO₂, consumul de energie electrică şi autonomia electrică au fost stabilite în conformitate cu procedura de măsurare prescrisă şi respectă versiunea în vigoare a Regulamentului (UE) 715/2007. Pentru autonomie, datele determinate conform WLTP iau în considerare orice echipamente opţionale (disponibile în acest caz pe piaţa din Germania). Pentru automobilele care au fost nou aprobate ca tip începând cu 1 ianuarie 2021, există doar datele oficiale conform WLTP. În plus, valorile NEDC sunt şterse din certificatele de conformitate începând cu 1 ianuarie 2023 conform Regulamentului UE 195/2022. Pentru mai multe informaţii despre procedurile de măsurare WLTP, accesează www.bmw.com/wltp
Mai multe informaţii despre consumul de combustibil şi despre emisiile oficiale de CO₂ în funcţie de model ale noilor automobile pentru pasageri consultă „Ghidul consumului de combustibil, emisiilor de CO₂ şi al consumului de electricitate ale noilor automobile pentru pasageri”, disponibil gratuit la toate punctele de vânzare, Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Germany, şi la https://www.dat.de/co2/.
Datele de performanţă ale motoarelor pe benzină se aplică automobilelor care utilizează combustibil cu cifră octanică de 98. Datele privind consumul de combustibil se aplică automobilelor care utilizează combustibili de referinţă în conformitate cu Regulamentul UE 715/2007. De asemenea, poate fi utilizată benzină fără plumb cu cifra octanică de 91 şi mai mult, cu un conţinut maxim de etanol de 10% (E10). BMW recomandă combustibil cu cifra octanică de 95. Pentru maşinile de înaltă performanţă, BMW recomandă combustibil cu cifra octanică de 98.