Instrumentul nostru pentru gestionarea permisiunilor dvs. să utilizăm cookie-uri este offline temporar. Prin urmare, pot lipsi unele funcționalități care necesită consimțământul dvs. să utilizăm cookie-uri.
ISTORIA „PLĂCERII DE A CONDUCE”.
Peste jumătate de secol de „Freude am Fahren” caracteristică BMW.
Esenţa mărcii BMW se defineşte prin „Plăcerea de a conduce”. Sintagma a fost folosită pentru prima dată în campaniile publicitare din anii '30 şi a devenit sloganul oficial BMW în urmă cu 55 de ani, în 1965. Foarte rar o expresie atât de concentrată reflectă spiritul unei companii atât de clar şi rămâne neschimbată de-a lungul deceniilor. Legătura este cu atât mai fascinantă, cu cât tocmai „bucuria”/ „plăcerea” este cuvântul principal care descrie o companie de tehnologie germană. Aceasta este istoria modului în care BMW şi „Freude am Fahren” au evoluat împreună.
Esenţa mărcii BMW se defineşte prin „Plăcerea de a conduce”. Sintagma a fost folosită pentru prima dată în campaniile publicitare din anii '30 şi a devenit sloganul oficial BMW în urmă cu 55 de ani, în 1965. Foarte rar o expresie atât de concentrată reflectă spiritul unei companii atât de clar şi rămâne neschimbată de-a lungul deceniilor. Legătura este cu atât mai fascinantă, cu cât tocmai „bucuria”/ „plăcerea” este cuvântul principal care descrie o companie de tehnologie germană. Aceasta este istoria modului în care BMW şi „Freude am Fahren” au evoluat împreună.
După Primul Război Mondial, compania trece, pe rând, de la construcţia de motoare de avion la producţia de frâne pentru vagoane de tren, motoare pentru diverse aplicaţii (inclusiv automobile comerciale, cu o posibilă legătură cu autobuzele Astra Arad în anii 1920), motociclete şi, din 1929, automobile.
„FREUDE AM FAHREN”.
Începuturile BMW.
Pregătirea producţiei de automobile înseamnă pentru BMW şi începerea promovării şi creării unei imagini de marcă. Astfel, compania înfiinţează în 1928 „Biroul Central de Publicitate”, ceea ce aduce o îmbunătăţire semnificativă a calităţii comunicării, dar şi noi instrumente de promovare.
În martie 1930, în urmă cu exact 80 de ani, se lansează „BMW Blätter” („Paginile BMW”), o revistă de life style ilustrată, distribuită în showroom-uri, pe care clienţii o primeau gratuit. Publicaţia avea să apară semestrial până în 1941.
SIMBOLISTICA MĂRCII.
Logoul „BMW”.
Tot în aceeaşi perioadă, în decembrie 1929, pentru primul număr al revistei „BMW Flugmotoren-Nachrichten”, graficianul Henry Ehlers realizează o imagine cu două avioane în aer, cu elicele rotindu-se. În discul elicei se formează logoul „BMW”, cu cadranele alb-albastre, alături de cele trei litere ale mărcii.
Această lucrare devine foarte populară şi a dat naştere mitului despre faptul că logoul mărcii simbolizează elicea unui avion, cu palele albe suprapuse peste cerul albastru.
O PREZENŢĂ PUTERNICĂ PE PIAŢA AUTO.
Primele automobile BMW.
Marca BMW evoluează rapid de la primul model lansat în 1929 3/ 15 CP, cu un motor cu patru cilindri şi o putere maximă de 15 CP. Gama se diversifică an de an. În 1936 avem să asistăm la lansarea a două modele deosebit de atractive: legenda sportivă BMW 328 (motor de 2 litri, 6 cilindri şi 80 CP) şi rafinatul BMW 326 (cu acelaşi propulsor de 6 cilindri, dar având 50 CP). Experienţa de condus a unui model BMW devine un atribut valoros al mărcii.
Versiunea BMW 326 Cabriolet (din imagine) apare într-o reclamă din anul de lansare cu următorul mesaj: „O experienţă minunată... este o călătorie cu automobilul, cu noul BMW mare, spaţios cu 5 locuri şi 4 portiere. Un sentiment de linişte şi siguranţă peste aşteptări se transmite de la automobil către dumneavoastră şi vă oferă o dublă plăcere de a conduce”.
REÎNTOARCEREA „PLĂCERII DE A CONDUCE”.
BMW în anii '60.
Anii '60 regăsesc marca în plină relansare, după momentele financiare dificile de la finalul anilor '50. Cu „Noua Clasă” (BMW 1500, BMW 1800, BMW 2000 şi diverse versiuni speciale), lansată în 1962, BMW oferă un sedan de familie cu patru portiere care poate oferi şi performanţe sportive respectabile.
În 1964, pilotând un 1800 Ti, Hubert Hahne câştiga 14 din cele 16 curse ale Campionatului German pe Circuit. Doi ani mai târziu, de această dată la volanul unui BMW 2000 Ti, acelaşi Hahne intră în istorie după ce, pentru prima oară coboară sub bariera de 10 minute pe Nürburgring într-o cursă de turisme.
Tot în 1964, o campanie pentru modelele din „Noua Clasă” folosea un mesaj similar cu cel utilizat cu mai bine de 30 de ani în urmă pentru BMW 326. Cu titlul „Bucuria de maşină - Plăcerea de a conduce”, clienţii erau informaţii despre puterea, performanţele, acceleraţia de la 0 la 100 km/h şi preţul fiecărui model al „Noii Clase”. În plus, se oferea şi următoarea promisiune: „Condusul este din nou distractiv. 5 scaune confortabile - condus în siguranţă. Înconjuraţi de lux - îngrijiţi cu confort”.
SLOGANUL BMW.
Din 1965, marca adoptă oficial sloganul „Freude am Fahren”. Până în 1972, sloganul a fost folosit şi în versiunea „Aus Freude am Fahren” („Din plăcerea de a conduce”). Din acel an compania a adoptat sloganul în forma cunoscută şi astăzi şi l-a folosit consecvent în toată comunicarea de produs. Din acelaşi an, BMW se concentrează pe pieţele internaţionale, iar sloganul mărcii primeşte o serie de traduceri consacrate: în Marea Britanie este folosit „Sheer Driving Pleasure”, iar în Franţa „Le plasir de conduire”.
În 1975, BMW preia oficial afacerea de import din Statele Unite. Pentru prezenţa mărcii pe Noul Continent este aleasă o altă interpretare a sloganului: „The Ultimate Driving Machine”.
În 1994, BMW este încă o dată importat în România după o pauză de aproape jumătate de secol. În limba română, „Freude am Fahren” devine „Plăcerea de a conduce”.
PROMOVAREA AUTOMOBILELOR BMW CLASICE.
Afiş publicitar „Parteneriat”.
Textul din afiş explică principiul de design conform căruia a fost creată „Noua Clasă” de automobile în anii '60: „agile, compacte, vitale şi funcţionale”. Automobilele de clasă mare, BMW 2500 şi 2800, au fost şi ele costruite tot pe baza acestui principiu - „pentru şi mai multă plăcere de a conduce”.
„Plăcerea de a conduce”
„Plăcerea de a conduce”
„Plăcerea de a conduce”
„Plăcerea de a conduce”
Afiş publicitar „Parteneriat”.
Textul din afiş explică principiul de design conform căruia a fost creată „Noua Clasă” de automobile în anii '60: „agile, compacte, vitale şi funcţionale”. Automobilele de clasă mare, BMW 2500 şi 2800, au fost şi ele costruite tot pe baza acestui principiu - „pentru şi mai multă plăcere de a conduce”.
POSTERE ŞI AFIŞE PUBLICITARE BMW.
Motiv publicitar „Vai, e minunat. Frate, e fantastic”.
Acest motiv publicitar face parte dintr-o campanie care prezintă o întoarcere în trecut. Imaginea mare arată prezentul cu un BMW Seria 7 (E38), iar imaginea mică din colţ prezintă un grup de patru băieţi care împreună asamblează o maşină şi se bucură de călătorie. Aceştia sunt viitorii conducători auto ai automobilului BMW.
Poster „1975: aşa participă BMW la curse în SUA”.
„23 martie, Sebring. Victorie pentru BMW.
Locul 1: B. Redman, A. Moffat, H.J. Stuck, S. Posey cu BMW 3.0 CSL.
4 mai, Laguna Seca. Victorie pentru BMW.
Locul 1: H.J. Stuck cu BMW 3.0 CSL.
10 mai, Riverside-CA. Victorie pentru BMW.
Locul 1: H.J. Stuck/ D. Quester cu BMW 3.0 CSL.
Locul 2: B. Redmann/ S. Posey cu BMW 3.0 CSL.”
Poster „1975 - Un an de succes în SUA pentru BMW”.
„BMW 3.0 CSL a participat la 13 evenimente şi a obţinut 5 victorii generale, 6 premii pentru locul 2, 2 pentru locul 3 şi 6 recorduri noi la o tură de circuit. Cel mai de succes pilot de curse: Hans-Joachim Stuck.
BMW the ultimate driving machine”
Aceasta este varianta din SUA pentru posterul german din imaginea anterioară.
„Plăcerea de a conduce”
„Plăcerea de a conduce”
„Plăcerea de a conduce”
„Plăcerea de a conduce”
„Plăcerea de a conduce”
Motiv publicitar „Vai, e minunat. Frate, e fantastic”.
Acest motiv publicitar face parte dintr-o campanie care prezintă o întoarcere în trecut. Imaginea mare arată prezentul cu un BMW Seria 7 (E38), iar imaginea mică din colţ prezintă un grup de patru băieţi care împreună asamblează o maşină şi se bucură de călătorie. Aceştia sunt viitorii conducători auto ai automobilului BMW.
Poster „1975: aşa participă BMW la curse în SUA”.
„23 martie, Sebring. Victorie pentru BMW.
Locul 1: B. Redman, A. Moffat, H.J. Stuck, S. Posey cu BMW 3.0 CSL.
4 mai, Laguna Seca. Victorie pentru BMW.
Locul 1: H.J. Stuck cu BMW 3.0 CSL.
10 mai, Riverside-CA. Victorie pentru BMW.
Locul 1: H.J. Stuck/ D. Quester cu BMW 3.0 CSL.
Locul 2: B. Redmann/ S. Posey cu BMW 3.0 CSL.”
Poster „1975 - Un an de succes în SUA pentru BMW”.
„BMW 3.0 CSL a participat la 13 evenimente şi a obţinut 5 victorii generale, 6 premii pentru locul 2, 2 pentru locul 3 şi 6 recorduri noi la o tură de circuit. Cel mai de succes pilot de curse: Hans-Joachim Stuck.
BMW the ultimate driving machine”
Aceasta este varianta din SUA pentru posterul german din imaginea anterioară.
Mulţumim întregii echipe BMW Group Classic pentru
imaginile superbe.