Instrumentul nostru pentru gestionarea permisiunilor dvs. să utilizăm cookie-uri este offline temporar. Prin urmare, pot lipsi unele funcționalități care necesită consimțământul dvs. să utilizăm cookie-uri.
65 DE ANI BMW ISETTA.
BMW este recunoscut în prezent pentru automobile premium sportive. De-a lungul timpului compania a creat segmente care au transformat industria auto, precum cel al modelelor sedan foarte sportive, deschis acum 36 de ani cu BMW M5, sau cel al modelelor Sport Activity Coupé, deschis în 2007 cu BMW X6. Iar în istoria de peste 100 de ani a inovat şi s-a transformat permanent, depăşind momente dificile. Aceasta este povestea unui model care a ajuns să reprezinte simbolul optimismului reconstrucţiei germane postbelice: „Biluţa de giugiulit” pe 3 roţi, BMW Isetta.
BMW este recunoscut în prezent pentru automobile premium sportive. De-a lungul timpului compania a creat segmente care au transformat industria auto, precum cel al modelelor sedan foarte sportive, deschis acum 36 de ani cu BMW M5, sau cel al modelelor Sport Activity Coupé, deschis în 2007 cu BMW X6. Iar în istoria de peste 100 de ani a inovat şi s-a transformat permanent, depăşind momente dificile. Aceasta este povestea unui model care a ajuns să reprezinte simbolul optimismului reconstrucţiei germane postbelice: „Biluţa de giugiulit” pe 3 roţi, BMW Isetta.
UN NOU TIP DE MOBILITATE.
„Bubble cars”.
În perioada dificilă de reconstrucţie a Europei după cel de-al doilea Război Mondial au apărut aşa numitele „bubble cars”. Astfel, BMW a profitat de această oportunitate pentru a cumpăra de la producătorul italian Iso, un proiect cu potenţial care avea să debuteze în martie 1955 cu numele de BMW Isetta. Despre noul model, BMW avea să spună că nu este nici automobil, nici motocicletă, ci „motocoupé”.
ÎNCEPUTURILE BMW ISETTA.
Un model extrem de simpatic şi accesibil.
BMW a preluat licenţa Isetta în 1954 şi a îmbunătăţit-o, inclusiv cu o motorizare proprie, monocilindru, pregătind modelul pentru lansarea din 1955. Astfel, BMW Isetta 250 Standard dispunea de un motor cu capacitate cilindrică de 250 cmc, care avea 12 CP şi o viteză maximă de 85 km/h. La un preţ de doar 2.580 DM, s-a bucurat de o recepţie excepţională atât din partea publicului, cât şi a presei. Ca referinţă, un BMW Isetta era de aproximativ cinci ori mai ieftin decât eleganta limuzină BMW 501 şi costa de 15 ori mai puţin decât legendarul roadster BMW 507.
ÎNDRĂGIT DE MULŢI.
Un model care te captivează instant.
Atunci când era vorba de maşini germane, Elvis Presley prefera BMW 507. Regele Rock'n'Roll a achiziţionat un astfel de model în timpul stagiului militar efectuat în Germania. Ulterior, un al doilea BMW 507 a fost achiziţionat şi a fost oferit cadou actriţei Ursula Anders, Elvis fiind renumit pentru că obişnuia să facă maşini cadou. Legenda spune că şi un BMW Isetta a intrat în atenţia marelui artist, un astfel de model fiind oferit managerului lui, probabil tot în timpul stagiului militar.
FAIMOS PRINTRE VEDETE.
BMW Isetta a atras atenţia persoanelor importante ale vremii.
Carry Grant cu BMW Isetta.
Sterling Moss cu BMW Isetta.
Curd Jürgens cu BMW Isetta.
PERFECT PENTRU ORICE ACTIVITATE.
BMW Isetta era folosit în cele mai diverse moduri posibile.
BMW Isetta pe plajă.
BMW Isetta Export, Monte Ceni 1958.
Cu BMW Isetta în natură.
Cu BMW Isetta la cumpărături.
Ieşire în familie cu BMW Isetta.