Design

DESIGNWORKS – INOVAȚII BMW

<b>Designworks – inovații BMW</b>

Designworks, studioul de inovații al BMW Group, sărbătorește aniversarea de 50 de ani. Este prilejul perfect pentru o călătorie înapoi în timp, dar și o invitație de a privi spre viitorul mobilității.

În viitor, mașina va fi conectată cu un ecosistem de mobilitate și trafic mult mai avansat decât în prezent și va continua să joace un rol principal în centru acestuia.  Acest ecosistem devine tot mai complex, idei inovatoare și perspective diferite fiind necesare pentru a înțelege complexitatea sa.

 

Designworks, studioul de inovații BMW Group, cu sedii în Los Angeles, München și Shanghai, este permanent în căutarea unor noi soluții pentru această provocare continuă. Pornind de la designul de automobile pentru BMW Group, continuând cu proiecte sportive și culturale și culminând cu Proiecte Avansate de Design - Designworks este un partener de încredere pentru inovațiile mărcii BMW și nu numai. 

Citeşte în continuare

50 de ani de Designworks

IDEI NON-STOP

 NON-STOP IDEAS

 

 

Designworks a jucat un rol cheie în dezvoltarea multor modele simbol ale BMW Group.Știai că Designworks s-a ocupat de design pentru BMW Seria 3 încă din 1998 (➜ citește și articolul: The evolution of the BMW 3 Series) dar și pentru modelul BMW Z8?

 

Sau că s-a ocupat de modelele din familia BMW X de la bun început?

Știați că a jucat un rol major în designul modelelor BMW i3 și BMW i8 dar mai ales în crearea expresiei vizuale și imaginii brandului BMW i (➜ Citește și articolul: 10 years of BMW i)? Designworks a fost de asemenea un partener creativ în dezvoltarea sistemului iDrive Controller încă din anul 1999.

 

Inovațiile Designworks sunt electrizante, la propriu. Împreună cu BMW i și Peter Salzmann, Designworks a explorat un teritoriu complet necunoscut pentru proiectul “Electrified Wingsuit”, dezvoltând un costum autonom de zbor cu motor electric pentru anventurierul austriac Salzmann, (➜ Citește și: The making-of for the wingsuit stunt). În premieră mondială, această colaborare a făcut posibilă ascensiunea în costum de zbor.

Citeşte în continuare

BMW GROUP DESIGNWORKS
MOMENTE CHEIE

BMW Group și Designworks sunt conectate prin pasiunea comună pentru design. Primul proiect în parteneriat avea să fie cel de design al scaunului pentru modelul BMW Seria 8 în anul 1986 (➜ Citește și: Time travel with two generations of a BMW luxury icon). În 1995, Designworks, pe atunci încă numit Designworks USA, avea să devină subsidiară. A urmat o mulțime de proiecte creative și de inovații. În cele ce urmează, vom trece în revistă doar o mica selecție de momente notabile din istoria noastră comună.

Citeşte în continuare

2001: BMW X Coupé

ASIMETRIE KINETICĂ

KINETIC ASYMMETRY

 

 

 

 

 

Automobilul concept cu tracțiune integrală X Coupé a reprezentat un concept complet nou, fiind și primul cu comenzi kinetice. Descris atunci ca “un coupé și un X în același vehicul”, modelul de concept a deschis o nouă categorie intermediară între SUV și Coupé.

A început ca prima generație BMW X5 (E53) (➜ Citește și articolul: Age doesn’t matter), primind apoi un corp cu totul nou, cu spoilere de aluminiu și fără uși spate. Spre deosebire de modelele BMW X4 și BMW X6 de astăzi, care sunt foarte asemănătoare cu modelele BMW X3 și BMW X5 ca design, BMW X Coupé arăta foarte diferit de BMW X5, venind cu un caracter și o personalitate aparte.

Citeşte în continuare

2008: GINA Light vision model

PIONIERAT ÎN DESIGN
EXTERIOR

Modelul GINA Light Vision, un roadster cu două locuri și proporții dinamice sinonime cu brandul BWM, a concretizat o altă viziune inovatoare, fiind în același timp și un proiect de cercetare. GINA a livrat abordări curajoase și inovative tocmai pentru că în timpul derulării proiectului a fost creat un cadru de posibilități nelimitate pentru creativitate. Rezultatul a reprezentat o soluție cu totul inedită ca formă și funcționalitate pentru automobilului viitorului. Structura era formată din tuburi de aluminiu și elemente de carbon, securizate cu un material hi-tech de culoarea argintului, deosebit de flexibil și rezistent la dilatare și complet neutru la temperaturi înalte și scăzute. Cu alte cuvinte, un material smart hi-tech a făcut posibile soluții tehnice cu totul noi și sofisticate.

Citeşte în continuare
Fold

Iată un exemplu: când ușile se deschideau, învelișul exterior se detensiona și se plia. Când farurile erau aprinse, se deschideau în secțiunea frontală fante luminoase, ca niște pleoape. Dar trăsătura revoluționară la GINA a fost că toate caroseria era acoperită integral cu un înveliși exterior croit doar din patru piese. A fost una dintre primele sugestii de a face producția auto mai sustenabilă și mai rapidă, oferind totodată experiențe surprinzătoare.

Vizionarul concept BMW (➜ Citește și: The BMW concept cars you need to know) este găzduit astăzi de Muzeul BMW din München. 

Citeşte în continuare

2009: BMW Z4

RENAȘTEREA ROADSTERULUI
CU 2 LOCURI

Modelul BMW Z4 marchează întoarcerea roadsterului classic – mai puternic și mai stilat decât oricând. Designworks și-a adus contribuția la designul acestui roadster extraordinar care oferă o combinație de eleganță, agilitate și confort, amplificând conexiunea armonioasă dintre exterior și interior – un echilibru extrem de important pentru o automobil decapotabil. Fiind singurul model din segmentul său care îmbină proporțiile clasice de roadster și scaune poziționate lângă axa spate, cu tracțiune spate și un top retractabil, BMW Z4 a fost recunoscut pentru echilibrul unic dintre plăcerea de a conduce și eficiența consumului. 

Citeşte în continuare
THE TWO-SEATER REBORN

2010: BMW Concept X1

VERSATIL ȘI ÎNDRĂZNEȚ

COOL ELEGANCE

 

 

 

BMW X1 Concept a fost primul Sport Activity Vehicle (SAV) din segmentul premium compact – o concretizare autentică a noii clase de automobile și designul caracteristic modelelor BMW X. Cu un design contemporan ce exprima putere și dinamism, BMW X1 Concept a creat un nou standard de versatilitate în mobilitatea sportivă.

Citeşte în continuare

2008: BMW i

PORNIM SPRE
VIITORUL AUTOMOBILULUI

În 21 februarie 2011, brandul BWM i (➜ Citește și: What makes up BMW i design) prinde viață sub motto-ul “Born electric”. Totuși, conceptul de electromobilitate fusese deja inițiat în anul 2008 odată cu lansarea ‘Proiectul i’. În anul 2009, prin conceptul BMW Vision EfficientDynamics, BMW oferea un insight în viitorul automobilului. Designworks a contribuit atât la designul exterior, cât și la interfața de utilizare pentru modelele BMW i3 și BMW i8 (➜ Citește și: Classic of the future). BMW i3 Concept, primul model complet electric de serie din gama premium a vizat provocările de mobilitate din spațiul urban, redefinind atributele mărcii BWM pentru viitor.

Citeşte în continuare
STARTING INTO THE AUTOMOTIVE FUTURE

Automobilul concept BMW i8 s-a bazat pe o soluție hibridă unică. Mai exact, un mix între un motor cu combustie și unul electric, pentru a oferi o experiență de condus extraordinară dar și un consum și emisii poluante extrem de scăzute. Din nou, Designworks a colaborat cu BMW Group, atât pentru designul exterior, cât și pentru designul de interfață la BMW i3 (➜ citește și: Goodbye, BMW i3) și BMW i8. Conectivitatea – conexiunea dintre șofer și pasageri cu lumea exterioară și fluxul de date – a jucat aici un rol extrem de important.

Citeşte în continuare

2020: BMW i Interaction EASE

AUTOMOBILUL CARE GÂNDEȘTE
ȘI DECIDE SINGUR

Cu abilitățile sale speciale de a integra conectivitate în platformele de interfață, Designworks a colaborat cu BMW și la proiectul BMW I Interaction EASE. Întrebările abordate aici au fost: vor fi vehiculele viitorului suficient de inteligente pentru a acționa independent – dar pentru a înțelege cum gândesc oamenii? Dezvoltarea unei tehnologii care permite unei super mașini să acționeze independent este doar o latură a problemei. O și mai mare provocare este interacțiunea dintre un automobil foarte inteligent și utilizatorii săi umani. Acestă interacțiune trebuie să fie cât mai simplă cu putință.

Citeşte în continuare

The BMW i Interaction EASE a îmbinat mai multe tehnologii pentru a crea vehicule autonome capabile să înțeleagă comportamentul uman și să reacționeze intuitiv. Pentru ca utilizatorul să nu fie nevoit să învețe nicio comandă, sistemul de inteligență artificială al automobilului procesează informația acustică și vizuală percepută cu mai mulți senzori, interprepretând apoi informația în funcție de situația contextuală din trafic, de timp, locație sau semnalele vehiculului.

BMW i Interaction EASE a fost prezentat pentru prima dată la Consumer Electronic Show 2020 din Las Vegas.

Citeşte în continuare

Design avansat:

RĂSPUNSURI LA ÎNTREBĂRI
ÎNCĂ NEFORMULATE

ANSWERING AS-YET-UNASKED QUESTIONS

Designworks este partenerul BMW Group și pentru  proiecte ce privesc în viitorul îndepartat dincolo de automobile, care țin de domeniul designului avansat.

 

În cadrul proiectului Advanced Design al BMW Group, compania subsidiară de inovații Designworks este însărcinată să descopere și să exploreze provocări din viitorul mobilității. Planul este ca echipele să dezvolte moduri inovatoare de a aborda temele și problemele pe care BMW nu le ia încă în calcul. “Designworks este capabilă să facă acest lucru ținându-și în toate locațiile sale ochii și urechile deschise către informații noi și trenduri care urmează să apară”, explică Adrian van Hooydonk, Head of BMW Group Design. “Advanced Design ne oferă energie creativă pentru a fi cu adevărat competitivi.”

 

Prin intermediul proiectului Advanced Design, Designworks și-a dezvoltat propriul său narativ pentru a traduce și a ilustra fenomenele nou apărute pentru BMW Group. Intenția din spatele acestei abordări este de a fii proactiv și de a gândi mobilitatea într-un mod neconvențional.

Citeşte în continuare

REGÂNDIM MOBILITATEA
ȘI ARHITECTURA
ÎMPREUNĂ

Designworks s-a dezvoltat constant de la lansarea primului studio din Los Angeles, California, în 1972. Întrebările și răspunsurile de care au nevoie orașele de mâine sunt diverse: Cum vor trăi oamenii, cum vor munci și se vor deplasa în viitor? Va fi adaptarea rapidă la schimbările climatice suficientă pentru a avea succes și vor putea fi remediate în timp util erorile de sistem? Ce impact vor avea noile tehnologii și schimbarea stilului de viață asupra viitorului mobilității?

 

Pentru Dreamworks și Gensler – una dintre cele mai mari companii globale de design și arhictectură cu sediul principal în San Francisco, California – aceste întrebări au servit drept catalizator de cercetare a modului în care mobilitatea și arhitectura ar putea schimba viitorul, îmbunătățind viața din spațiile urbane.

Citeşte în continuare
MOBILITY AND ARCHITECTURE

Colaborarea are un obiectiv ambițios: unirea puterilor architecturii și mobilității cu super puterea designului de a dezvolta soluții pentru orașe mai inteligente, mai sutenabile, mai umane. Acest parteneriat s-a concentrat, de exemplu, pe întrebări despre cum se vor comporta oamenii atunci când energia electrică va fi disponibilă oriunde în oraș, cum va continua să se schimbe felul în care coabităm și interacționăm, cum vor reuși designerii și arhitecții să se asigure că nu se pierde nimic valoros în decursul proceselor de dezvoltare, ci dimpotrivă vom câștiga descoperind noi experiențe și emoții.

 

A fost pusă inclusiv întrebarea cum vor arăta mașinile create pentru a sta parcate 23 de ore pe zi – cum de altfel se și întâmplă deja frecvent în orașe. Din căutarea răspunsurilor se întrevede deja un viitor interesant – și idei geniale pentru mobilitatea de mâine.

Citeşte în continuare

Autor: Markus Löblein, Narges Derakhshaan;

Art: Shin Miura, Ha My Le Thi;

Fotografii: Designworks, a BMW Group Company

Citeşte în continuare

BMW GROUP
DESIGNWORKS

BMW GROUP
DESIGNWORKS