PREZENTARE GENERALĂ MODELE BMW Z.

La sfârşitul anilor `80, BMW s-a reorientat către tradiţia roadster-ului care îşi avea originea în modele precum legendarul BMW 507: automobile cu două locuri şi plafonul retractat create doar pentru plăcerea de a conduce. Prin urmare, „Z” ar putea reprezenta cuvântul german pentru viitor, „Zukunft”. Şi este adevărat că toate modelele din seria Z se caracterizează prin specificaţii pentru automobil excepţional de inovatoare şi vizionare.

Citeşte în continuare
BMW Z4 M40i Roadster

O SCURTĂ ISTORIE A BMW SERIA Z.

Descoperă dezvoltarea, istoria şi evoluţia excepţionalului şi inovatorului automobil BMW Seria Z Roadster. Află cum sunt create automobilele clasice precum BMW Z1 şi BMW Z8, precum şi automobilele concepute pentru un public mai larg - BMW Z3 şi BMW Z4.

Citeşte în continuare

O SCURTĂ ISTORIE A BMW SERIA Z.

BMW Z1.

BMW Z1

(E30/Z)

Urmând paşii automobilelor roadster legendare precum BMW 328 şi BMW 507, la sfârşitul anilor `80 BMW lansează un automobil cu două locuri care va deveni, la rândul său, un clasic: BMW Z1. Proiectat de către BMW Technik GmbH ca un automobil concept, acesta are un asemenea succes că este dezvoltat pentru drum.

Sub conducerea designerului şef de atunci, Harm Lagaay, BMW Z1 se prezintă ca un roadster cu un design inovator. Grila radiatorului extrem de plată şi capota înclinată indică dinamica extremă la viraje şi comportamentul precis în mers al automobilului.

Din punct de vedere tehnic, automobilul este bazat pe BMW Seria 3, însă aici se încheie similaritatea cu un automobil de producţie. Aceasta se datorează, printre altele, designului extraordinar şi faptului că toate cele 8.000 de unităţi ale acestui roadster în ediţie strict limitată sunt realizate manual. BMW Z1 este singurul automobil ale cărui prototipuri au fost atât dezvoltate cât şi construite de BMW Technik GmbH. Automobilul prezintă, de asemenea, şi câteva elemente tehnice inovatoare. Cele mai remarcabile elemente sunt portierele care coboară înspre pragurile laterale, inspirând o senzaţie pură de condus cum doar un BMW Z1 poate transmite.

Designul portierelor este posibil doar datorită stabilităţii unice şi a rigidităţii la torsiune a structurii de oţel care este galvanizată ca o singură piesă. Şasiul nu beneficiază doar de protecţia specială împotriva coroziunii, fiind şi întărit cu 25%. Caroseria este formată din fibră de sticlă şi piese din plastic.

Datorită legăturii sale directe cu drumul, BMW Z1 asigură o experienţă de condus asemănătoare kartingului. Propulsia este asigurată de un motor de 2,5 litri cu 6 cilindri cu o putere de 170 CP (125 kW), preluat de la BMW 325i de atunci. Roadster-ul uşor este aproape perfect echilibrat, mai ales că motorul este poziţionat în spatele osiei frontale. BMW adaugă cu succes la colecţia de automobile roadster un alt clasic.

Perioada de producţie: 1989–1991
Motor: 2,5 litri (170 CP, 125 kW), 6 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 3,921 mm/1,690 mm/1,277 mm

BMW Z3.

BMW Z3 Roadster

(E36/7)

Având ca inspiraţie succesul răsunător al BMW Z1, producătorul auto cu sediul în München lansează BMW Z3, un roadster destinat unei game de clienţi mai largă. Combinaţia dintre construcţia uşoară, designul cu două locuri şi plafon retractat şi manevrabilitatea dinamică tipică a BMW se dovedeşte imbatabilă şi supravieţuieşte până în zilele noastre prin succesorul său, modelul BMW Z4. În afară de câteva mii de unităţi ale ediţiei limitate BMW Z1, de zeci de ani compania nu mai oferise nici un automobil de mici dimensiuni cu două locuri, plafon retractat, care să aibă toate semnele distinctive ale BMW. Apoi, în 1995, BMW Z3 intră pe scenă şi pe şoselele din lume; de mici dimensiuni, dar puternic, cu direcţie şi manevrabilitate precise. Acest concept de succes vinde în jur de 297.000 de unităţi pe parcursul a şapte ani.

Echipat iniţial cu un motor de 1,8 sau 1,9 litri cu 4 cilindri, începând cu 1996 BMW Z3 este disponibil şi cu motorul cu 6 cilindri, oferind o putere de 193 CP (142 kW) şi o cilindree de 2,8 litri. În anul următor este întâmpinat BMW M Roadster cu un motor de 3,2 litri cu 6 cilindri, folosit la BMW M3, care produce o putere de 321 CP (236 kW).

În 1998, BMW urmează o nouă cale şi prezintă BMW Z3 ca un model shooting brake, o formă asemănătoare cu un coupé. Forma extravagantă oferă automobilului un aspect extraordinar. Este disponibil doar cu motor de 6 cilindri.

Actualizarea modelului din 1999 aduce adăugarea inelelor cromate la farurile roadster-ului şi partea din spate reproiectată, mai dinamică şi uşor ridicată în spatele aripilor. Stopurile în formă de L îl fac să pară mai lat. Noile motoare asigură şi mai multă forţă, cum ar fi un motor de 2,2 litri cu 4 cilindri şi 170 CP (125 kW). Motorul de 2,8 litri cu 6 cilindri este înlocuit de un motor de 3,0 litri, 231 CP (170 kW). Iar începând cu 2001, BMW M Roadster dispune de motorul recent lansatului pe atunci, BMW M3: Generează o putere de 325 CP (239 kW) şi transformă automobilul uşor cu două locuri într-unul cu dinamică şi acceleraţie de neegalat.

Perioada de producţie: 1995–2002
Motoare: 1.8–3.2 litri (115–325 CP, 85–239 kW), 4 şi 6 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.025–4.050 mm/1.692–1.740 mm/1.266–1.306 mm

BMW Z4.

Succesorul direct al BMW Z3 este BMW Z4. Roadster-ul a crescut acum semnificativ şi s-a îmbunătăţit şi în ceea ce priveşte confortul – fără să facă compromisuri în ceea ce priveşte dinamica şi plăcerea de a conduce.

Citeşte în continuare

PRIMA GENERAŢIE DE BMW Z4.

BMW Z4 Roadster

(E85, E86)

Succesorul lui BMW Z3, creat sub auspiciile designerului şef Chris Bangle, continuă conceptul de console scurte, ampatament relativ lung, capotă lungă şi parte din spate scurtă. Rezultatul este un automobil sport, un roadster cu dinamică expresivă care are un singur scop: să creeze plăcere de a conduce prin contact direct cu drumul şi conexiune cu mediul de condus, fără a sacrifica confortul şi caracteristicile de ultimă generaţie. Acesta este motivul pentru care există o gamă de materiale de înaltă calitate pentru interior. Softtop-ul are un geam spate încălzit, ceea ce îl face durabil şi adecvat pentru utilizarea zilnică. Iniţial, BMW Z4 este disponibil doar cu motor de 6 cilindri în linie. Generează o putere de 170 CP (125 kW) cu cilindree de 2,2 litri, 192 CP (141 kW) cu 2,5 litri şi 231 CP (170 kW) cu o cilindree de 3,0 litri. Un şasiu cu suspensie MacPherson în faţă, combinat cu o punte spate cu legături multiple oferă o performanţă la volan care catapultează roadster-ul în vârful clasei sale în ceea ce priveşte dinamica şi agilitatea. Din 2005, este disponibil un nou model proaspăt venit cu un motor de 4 cilindri care generează o putere de 150 CP (110 kW) cu o cilindree de 2 litri.

La actualizarea modelului din 2006, automobilul primeşte bare-spoiler refăcute care, împreună cu noile stopuri cu LED, creează un aspect şi mai dinamic. Totuşi, inovaţia mult mai semnificativă se regăseşte în puterea automobilului sport: Noul motor de 6 cilindri, N52, asigură mai multă eficienţă şi performanţă. De exemplu, chiar şi cel mai mic motor generează o putere de 177 CP (130 kW) cu o cilindree de 2,5 litri. În plus, varianta M este acum disponibilă. Motorul provine de la BMW M3, care generează o putere de 343 CP (252 kW) cu o cilindree de 3,2 litri. Această unitate de putere propulsează şi noul venit coupé. În contrast cu BMW Z3, automobilul este un hatchback şi este disponibil şi cu un motor de 3,0 litri şi 265 CP (195 kW).

Perioada de producţie: 2002–2008
Motoare: 2,0 – 3,2 litri (150–343 CP, 110–252 kW), 4 şi 6 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.091–4.113 mm/1.781 mm/1.268–1.302 mm

A DOUA GENERAŢIE DE BMW Z4.

BMW Z4 Roadster

(E89)

Linii curbate, capotă lungă, spate lat: Şi următoare generaţie BMW Z4 ştie să aducă inspiraţie. Nu în ultimul rând pentru că acest automobil este implicat activ în motorsport, iar o versiune de curse a maşinii este disponibilă clienţilor. Evoluţia BMW Z4 înseamnă înlăturarea softtop-ului cu un hardtop opţional, oferind în schimb roadster-ului un plafon retractabil din aluminiu. Atunci când este închis, nu există aproape nicio diferenţă faţă de un automobil cu plafon obişnuit. Această opţiune înlocuieşte coupé-ul.


Primele automobile din această generaţie sunt propulsate de motoare cu 6 cilindri, mergând de la sDrive23i cu o cilindree de 2,5 litri şi 204 CP (150 kW), până la sDrive35i din vârful gamei cu un motor de 3,0 litri care asigură o putere de 306 CP (225 kW). Disponibil din 2010, sDrive35is foloseşte, de asemenea, acest motor. După refacere, asigură o putere de 340 CP (250 kW) şi este cel mai puternic motor disponibil până la sfârşitul producţiei în 2016. Două motoare cu turbocompresor de 4 cilindri sunt disponibile în 2011 ca actualizare a modelului. Acestea înlocuiesc motoarele mai mici cu 6 cilindri. În 2013 are loc apariţia unui motor nou, mai puţin puternic: Un motor de 2,0 litri cu 4 cilindri şi 156 CP (115 kW).

Echipamentele de siguranţă oferite depăşesc cu mult standardele vremii. De exemplu, automobilul este dotat cu un sistem de asistenţă la frânare şi un afişaj optic. Aprinderea intermitentă a luminilor de frână şi luminile de avarie activate automat le arată celorlalţi participanţi la trafic că automobilul BMW Z4 frânează puternic.

Astfel de caracteristici sunt standard în zilele noastre, dar acestea sunt inovatoare în 2009. BMW Z4 dispune şi de Driving Dynamic Control, care permite caracteristicilor de condus ale automobilului să fie reglate. Acestea includ acceleraţia, capacitatea de reacţie a servodirecţiei şi schimbarea treptelor de viteză pentru modelele cu transmisie automată.

Au fost fabricate în jur de 115.000 de unităţi din a doua generaţie a BMW Z4.

Perioada de producţie: 2009–2016
Motoare: 2.0 – 3.0 litri (156–340 CP, 115–250 kW), 4 şi 6 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4,239 mm/1,790 mm/1,291 mm

A TREIA GENERAŢIE DE BMW Z4.

BMW Z4 Roadster

(G29)

BMW Z4, a treia generaţie de roadster, duce ideea Z la extrem: Un design neadaptat, radical progresiv, cu pachet M Sport ca standard şi tehnologie de ultimă oră.

Pe timp de noapte, farurile cu LED ies în evidenţă imediat, iar partea din spate este iluminată cu tehnologie OLED, diode organice emiţătoare de lumină. Prezenţa sport a BMW Z4 este remarcabilă în toate condiţiile de lumină. De la prima vedere, manevrabilitate progresivă a automobilului este evidenţiată de liniile dinamice frontale, de-a lungul capotei lungi, prin profilele laterale până la partea din spate scurtă şi lată. Prizele de aer Air Breathers, utilizate pe părţile laterale din spatele arcadelor roţilor din faţă, asigură, de asemenea, că se formează doar o turbulenţă redusă a aerului în arcadele roţilor. Plafonul din material textil al roadster-ului se deschide şi se închide în mod uimitor în 10 secunde - la viteze de până la 50 km/h.

Datorită poziţiei sale joase pe drum, distribuţiei excelente a greutăţii şi şasiului strâns, BMW Z4 se simte ca acasă pe drumurile sinuoase de ţară. Stabilitatea ridicată în viraje asigură o direcţie extrem de precisă şi multă plăcere de a conduce. Iar motoarele cu turbocompresor cu două compartimente cu 4 sau 6 cilindri generează puterea optimă pentru automobil, de la un motor de 2,0 litri şi 197 CP (145 kW) la un motor M care conferă BMW Z4 M40i Roadster o putere de 340 CP (250 kW) si o cilindree de 3,0 litri.

La interior, materialele exclusive BMW Individual pot fi combinate într-o varietate de culori pentru a crea un aspect spectaculos. La cerere este disponibil şi Head-Up Display. Este disponibilă de asemenea şi funcţia BMW Intelligent Personal Assistant care poate executa multe acţiuni ale BMW Z4 prin comandă vocală.

Perioada de producţie: 2018-prezent
Motoare: 2.0 – 3.0 litri (197–340 CP, 145–250 kW), 4 şi 6 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4,324 mm/1,864 mm/1,303–1,304 mm

BMW Z8.

BMW Z8 Roadster

(E52)

Deşi toate modelele Z urmează tradiţia roadster-urilor legendare precum BMW 507, când vine vorba de elementele de design, BMW Z8 este mai degrabă un succesor direct al automobilelor de lux din anii `50. Exclusivul automobil cu două locuri are în mod similar aripi curbate, cu o capotă foarte lungă şi partea din spate scurtă. Acelaşi lucru este valabil şi în ceea ce priveşte performanţa excepţională a acestui automobil elegant şi expresiv.

În 1997, automobilul de concept BMW Z07 este expus la Salonul Auto de la Tokyo şi prezintă deja elementele esenţiale ale BMW Z8. BMW Z8 este creat sub conducerea designerului Henrik Fisker şi apare prima dată în showroom-uri în 2000. Cu aripile curbate şi grila frontală lată şi plată, automobilul este ecoul elementelor de stil ale BMW 507, dar le aduce în noul mileniu.

BMW Z8 se mândreşte cu un design tehnic avansat, care prezintă un cadru de aluminiu autoportant (un aşa-numit cadru spaţial), de care sunt ataşate părţile caroseriei. Acesta reduce semnificativ greutatea automobilului şi îi îmbunătăţeşte spectaculos dinamica de condus. Piesa centrală este motorul de 5,0 litri cu 8 cilindri de la BMW M5 care generează o putere de 400 CP (294 kW) şi asigură acceleraţie constantă automobilului vârf de gamă. La acel moment, este cel mai puternic motor de la BMW.

BMW Z8 este dotat cu toate echipamentele ca standard. Aceasta include un telefon hands-free, sistemul de navigaţie, sistemul de climatizare, interior din piele integrală şi hardtop din fibră de sticlă cu geamul din spate încălzit. Iar pe panoul de bord există un buton de start - un detaliu complet extraordinar acum 20 de ani. Din 2000 până în 2003, au fost fabricate exact 5.703 unităţi ale acestui roadster luxos, frumos şi puternic. Fiecare automobil dintre acestea a fost realizat manual.

Perioada de producţie: 2000–2003
Motor: 5,0 litri (400 CP, 294 kW), 8 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4,400 mm/1,830 mm/1,310 mm

Automobile rulate BMW

AUTOMOBILE RULATE BMW.

BMW Z4 Roadster

BMW Z4 ROADSTER.

BMW Z4 M40i Roadster

BMW Z4 M40i Roadster

CONSUM DE COMBUSTIBIL ŞI EMISII DE CO₂.

 

BMW Z4 Roadster:

Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 6,9 – 7,4
Emisii medii de CO₂, în g/km: 157 – 167

 

BMW Z4 M40i Roadster:
Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 7,9 – 8,1
Emisii medii de CO₂, în g/km: 175 – 181

 

 

Datele oficiale despre consumul de combustibil şi emisiile de CO2 au fost determinate în conformitate cu procedura de măsurare obligatorie şi respectă Regulamentul (UE) 715/2007 valabil la momentul aprobării acestora. Cifrele WLTP iau în considerare orice echipamente opţionale în cazul autonomiei. Pentru automobilele de tip nou testate începând cu 01.01.2021, nu mai există date oficiale conform NEDC, ci doar conform WLTP. Pentru mai multe informaţii despre procedurile de măsurare WLTP, accesează www.bmw.ro/wltp.

 

 

Citeşte în continuare

Consum de combustibil şi emisii de CO₂.

  • BMW Z4 Roadster:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 6,9 – 7,4
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 159 – 167

    BMW Z4 M40i Roadster:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 7,9 – 8,1
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 179 – 184

  • Datele oficiale despre consumul de combustibil şi emisiile de CO2 au fost determinate în conformitate cu procedura de măsurare obligatorie şi respectă Regulamentul (UE) 715/2007 valabil la momentul aprobării acestora. Cifrele WLTP iau în considerare orice echipamente opţionale în cazul autonomiei. Pentru automobilele de tip nou testate începând cu 01.01.2021, nu mai există date oficiale conform NEDC, ci doar conform WLTP. Pentru mai multe informaţii despre procedurile de măsurare WLTP, accesează www.bmw.ro/wltp.