BMW i7 xDrive60[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 18,5 – 20,3; Autonomie electrică, WLTP în km: 572 – 624
BMW SERIA 7.
Combinaţia fără compromisuri de sportivitate, dinamică de condus, lux şi confort este ceea ce face ca BMW Seria 7 să fie unic. Cu aceste automobile de clasă premium, BMW îşi apără de zeci de ani poziţia de lider în segmentul modelelor sedan de lux. Descoperă supremaţia sofisticată, materialele exclusive şi designul cu accent pe stil.
- 485 (659) kW (CP)
- 0–100 de la 3.7 Sec
BMW i7 M70 xDrive Sedan.
De la 173.145,00 €
BMW i7 M70 xDrive[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 20,8 – 23,7; Autonomie electrică, WLTP în km: 490 – 559
- până la 400 (544) kW (CP)
- 0–100 de la 4.7 Sec
BMW i7 Sedan.
De la 132.447,00 €
BMW i7 xDrive60[1]: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 18,5 – 20,3; Autonomie electrică, WLTP în km: 572 – 624
- 390 (530) kW (CP)
- 0–100 de la 4.7 Sec
BMW X7 M60i xDrive.
De la 128.044,00 €
BMW X7 M60i xDrive[1]: Consum de combustibil, cumulat (WLTP) în l/100 km: 12,1 – 12,9; Emisii de CO₂, cumulate (WLTP) în g/km: 273 – 293
- până la 280 (381) kW (CP)
- 0–100 de la 5.8 Sec
BMW X7.
De la 101.031,00 €
BMW X7 xDrive40i: Consum mixt de combustibil, în l/100 km (WLTP): 9,6 – 10,7; Emisii medii de CO₂, în g/km (WLTP): 217 – 241
- 420 (571) kW (CP)
- 0–100 de la 4.3 Sec
BMW M760e xDrive Sedan.
De la 142.622,00 €
BMW M760e xDrive[1][2][3][4]: Consum de combustibil, cumulat (WLTP) în l/100 km: 1,1 – 1,4; Emisii de CO₂, cumulate (WLTP) în g/km: 25 – 31; Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 23,4 – 26,0; Autonomie electrică, WLTP în km: 70 – 78
- 220 (299) kW (CP)
- 0–100 de la 5.8 Sec
BMW 740d xDrive Sedan.
De la 109.123,00 €
BMW 740d xDrive[5]: Consum de combustibil, cumulat (WLTP) în l/100 km: 6,1 – 6,8; Emisii de CO₂, cumulate (WLTP) în g/km: 160 – 179
- 360 (489) kW (CP)
- 0–100 de la 4.8 Sec
BMW 750e xDrive Sedan.
De la 118.941,00 €
BMW 750e xDrive[1][3][4][6]: Consum de combustibil, cumulat (WLTP) în l/100 km: 1,0 – 1,2; Emisii de CO₂, cumulate (WLTP) în g/km: 23 – 27; Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 23,4 – 24,8; Autonomie electrică, WLTP în km: 76 – 80
SUBIECTE SUPLIMENTARE.
ELECTROMOBILITATEA BMW.
PREZENTAREA GENERALĂ A MODELELOR BMW SERIA 7.
BMW Seria 7 reprezintă inovaţia tehnologică în segmentul premium încă de la prima sa generaţie. Cu fiecare iteraţie, stabileşte standarde în materie de confort de călătorie, dinamică de condus şi siguranţă. Chiar şi primul BMW Seria 7 este disponibil cu sistem de climatizare automat, pilot automat şi sistem de frânare cu antiblocare. Ca un adevărat pionier, BMW Seria 7 introduce chiar şi caracteristici precum farurile cu Xenon şi un sistem de navigaţie ca dotare standard. Fiind optimizat pentru performanţă, opţiunile de motorizare ale BMW Seria 7 sunt convingătoare din toate punctele de vedere. În acest fel, sedanul de lux asigură o prezenţă care va fi ţinută minte.
PRIMA GENERAŢIE (E23).
BMW Seria 7 a fost lansat în 1977. Un automobil menit să întruchipeze sportivitatea, inovaţia tehnică şi luxul la cel mai înalt nivel. Ca succesor al seriei de modele BMW E3, acesta este dotat cu un motor cu şase cilindri. Motorul îşi dovedeşte superioritatea la fiecare nivel de putere, cu o fineţe şi performanţe incomparabile, făcând din acest automobil cel mai sportiv sedan din segmentul maşinilor de lux. Designul caroseriei are la bază un proiect semnat de Paul Bracq. Secţiunile faţă şi spate înclinate şi garda la sol joasă subliniază caracterul sportiv al unui sedan de lux.
Încă din 1978, există echipamente moderne disponibile pentru acest model, cum ar fi sistemul de climatizare automat electronic şi pilotul automat. Începând cu 1979, sunt disponibile şi sistemul de antiblocare a roţilor (ABS) şi sistemul electronic digital pentru motor. În acelaşi an, toate motoarele trec la injecţia de benzină.
BMW 745i este lansat în 1980 ca model de top. Acesta are o putere de 252 CP (185 kW) şi atinge o viteză maximă de 227 km/h. Ca urmare a facelift-ului din 1982, partea frontală capătă un aspect şi mai dinamic. BMW Seria 7 este dotat şi cu o transmisie automată cu patru trepte şi un şasiu şi un sistem de suspensie revizuite. În decurs de nouă ani, peste 270.000 de automobile din cea mai de succes serie ies de pe liniile de producţie. Acestea ajută BMW să îşi menţină poziţia de lider în segmentul modelelor sedan de lux moderne.
Perioada de producţie: 1977–1986
Motoare: 2,5 – 3,4 litri (150 – 252 CP, 110 – 185 kW), 6 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.860 mm/1.800 mm/1.430 mm.
A DOUA GENERAŢIE (E32).
Designul celei de-a doua generaţii a modelului BMW Seria 7 este actualizat sub conducerea lui Claus Luthe. Acesta se caracterizează prin linii armonioase şi elemente de stil dinamice şi pline de încredere. Printre acestea se numără grila frontală lată şi stopurile în formă de L care completează designul impresionant al părţii din spate. Automobilul este dotat standard cu ABS. De asemenea, sistemul de asistenţă la parcare este disponibil la cerere, precum şi geamuri duble pentru a reduce considerabil zgomotul în interiorul automobilului şi geamuri care nu se aburesc.
Începând cu 1987, sedanul de lux este disponibil cu un motor V12 de 5,0 litri. Cu o putere de 300 CP (220 kW), acest motor este primul de acest fel în industria auto germană de după 1945. Modelul este disponibil şi în varianta lungă, pentru un confort optim. Cu echipamente exclusive precum un frigider la bord şi telefon în maşină, noua gamă de echipamente High Line duce luxul la un nou nivel în 1989.
De asemenea, farurile Xenon sunt disponibile ca echipament opţional pentru prima dată pe un automobil de serie începând cu 1991. Odată cu actualizarea majoră a acestui model, un an mai târziu, două motoare cu 8 cilindri şi o cilindree de trei şi patru litri completează portofoliul de propulsoare disponibile. Până în 1994, au fost produse aproximativ 310.000 de automobile.
Perioada de producţie: 1986–1994
Motoare: 3.0 – 5.0 litri (184 – 300 CP, 135 – 220 kW), 6, 8 şi 12 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.910–5.024 mm/1.845 mm/1.400–1.411 mm
A TREIA GENERAŢIE (E38).
Noua generaţie a modelului BMW Seria 7 ajunge în showroom-uri în 1994. Îi cucereşte pe conducătorii auto cu numeroasele sale inovaţii tehnice şi este primul automobil din Europa echipat cu un sistem de navigaţie. Începând cu 1997, airbagurile laterale pentru conducătorul auto şi pasagerul din faţă sunt echipamente standard, iar un an mai târziu sunt instalate şi airbaguri pentru cap pentru a proteja pasagerii. Designul devine mai lat şi mai sportiv, dar şi mai elegant.
Este primul BMW Seria 7 disponibil cu motor diesel, care, cu o capacitate cilindrică de 3,0 litri şi 6 cilindri, generează 184 CP (135 kW) folosind tehnologia common rail. Începând din 1996, un motor diesel cu 6 cilindri, o capacitate cilindrică de 2,5 litri şi o putere de 143 CP (105 kW) completează partea inferioară a gamei de motoare diesel. Cu un motor diesel V8 şi o putere de 245 CP (180 kW), sedanul de lux stabileşte noi recorduri în 1999. Astfel, modelul devine cel mai puternic automobil diesel.
Din punct de vedere al performanţelor, BMW 750i/750iL este cel mai puternic model. Cu 12 cilindri şi o capacitate cilindrică de 5,4 litri, motorul generează o putere de 326 CP (240 kW). Modelul actualizat în 1998 are un design nou, cu faruri şi stopuri mai dinamice. De asemenea, pragurile laterale au fost redesenate, iar grila frontală este mai lată. Şi gama de motoare disponibile este revizuită, ceea ce înseamnă că acestea devin mai eficiente, oferind în acelaşi timp un nivel mai ridicat de performanţe. Începând cu anul 2000, BMW Seria 7 dispune şi de o nouă tehnologie de motorizare: BMW 750hL este produs într-un număr mai mic şi utilizează hidrogen sub formă de combustibil. Pe lângă versiunea lungă obişnuită, aproximativ 900 de automobile sunt produse cu denumirea L7. Acestea sunt cu 39 de centimetri mai lungi decât versiunea de bază. În total, sunt fabricate aproximativ 327.000 de astfel de modele BMW Seria 7.
Perioada de producţie: 1994–2001
Motoare: 2.5 – 5.4 litri (143 – 326 CP, 105 – 240 kW), 6, 8 şi 12 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.984–5.374 mm/1.862 mm/1.425–1.435 mm
A PATRA GENERAŢIE (E65, E67 şi E68).
În 2001, noul BMW Seria 7 este prezentat ca un automobil complet nou. Chris Bangle şi echipa sa sunt responsabili pentru design. Acesta dispune de faruri complet redesenate, combinate cu un hayon modernizat. La interior, conducătorii auto au parte de un concept de operare nemaiîntâlnit până acum, cu ajutorul sistemului iDrive. Astfel, numărul de butoane este redus. Conducătorii auto pot accesa acum cele aproximativ 700 de funcţii ale sistemelor automobilului cu ajutorul unui singur buton. Acest buton poate fi rotit, poate fi mişcat în opt direcţii diferite şi poate fi apăsat. Mai mult, computerul de bord are acces la internet. Transmisia automată cu şase trepte de viteză şi schimbător de viteze pe volan este o premieră mondială. Vârful gamei de motoare dezvoltă o putere de 445 CP (327 kW), generată de 12 cilindri cu o capacitate cilindrică de şase litri.
Începând cu anul 2003, BMW Seria 7 este dotat cu faruri adaptive. Doi ani mai târziu, modelul beneficiază de o actualizare majoră. În ceea ce priveşte aspectul, partea din spate devine mai lată, iar grila frontală este mai mare. Farurile bi-xenon cu un design şi mai dinamic devin echipamente standard. Sistemul iDrive este îmbunătăţit, iar utilizarea devine şi mai eficientă. În acelaşi an au fost introduse şi Sistem de asistenţă pentru fază lungă şi BMW Night Vision, acesta din urmă oferind siguranţă sporită pe întuneric.
Diverse coduri sunt utilizate pentru a descrie următoarele versiuni de automobile: Sedanul (E65), versiunea lungă cu un ampatament mai mare cu 14 centimetri (E66), o versiune specială blindată (E67) şi o versiune cu propulsie pe hidrogen (E68).
Perioada de producţie: 2001–2008
Motoare: 3.0 – 6.0 litri (218 – 445 CP, 160 – 327 kW), 6, 8 şi 12 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 5.039–5.179 mm/1.902 mm/1.491 mm
A CINCEA GENERAŢIE (F01-F02).
Dinamică de condus plină de încredere. O prezenţă remarcabilă. Confort extraordinar. La lansarea sa la München, BMW Seria 7 demonstrează cum defineşte noi standarde pentru aceste calităţi. Designul este pe cât de elegant, pe atât de sportiv. Acest lucru se datorează capotei lungi, liniei joase a plafonului şi proporţiilor dinamice. O bandă cromată se extinde pe toată lungimea părţii din spate. Împreună cu stopurile, aceasta accentuează lăţimea automobilului.
Interiorul automobilului dispune de materiale exclusiviste, de înaltă calitate, precum şi de o multitudine de sisteme inteligente şi moderne de asistenţă. Aceste sisteme variază de la pilotul automat adaptiv la asistentul de menţinere a benzii de circulaţie, până la afişajul BMW Head-Up Display. Pentru siguranţă suplimentară, există şi camere video care afişează împrejurimile din spatele automobilului şi chiar un sistem Surround View. Această funcţie generează o imagine a automobilului dintr-o perspectivă de sus în jos, oferind cea mai bună imagine de ansamblu posibilă.
Performanţa sportivă este asigurată de gama de motoare diesel şi pe benzină disponibile. Acestea se extind de la motoare twin turbo până la BMW 760i, care este dotat cu un motor V12 de înaltă performanţă cu o putere de 544 CP (400 kW). Pentru prima dată, BMW Seria 7 beneficiază şi de un sistem de propulsie hibrid. Tracţiunea integrală opţională, sistemul de stabilizare anti-ruliu Adaptive Drive şi controlul electronic al amortizoarelor (EDC) contribuie la dinamica de condus tipică BMW. Acestea permit o deplasare mai sigură şi mai precisă.
Actualizarea modelului din 2012 prevede introducerea unui nou afişaj central cu aspect 3D, sisteme de asistenţă actualizate, cum ar fi sistemul de asistenţă pentru fază lungă cu LED-uri, şi motoare mai eficiente.
Perioada de producţie: 2008–2015
Motoare: 3.0 – 6.0 litri (245 – 544 CP, 180 – 400 kW), 6, 8 şi 12 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 5.072–5.212 mm/1.902 mm/1.479 mm
A ŞASEA GENERAŢIE (G11, G12).
BMW Seria 7 (G11), fabricat începând cu anul 2015, combină dinamica inteligentă şi precizia cu o prezenţă extraordinară şi un lux exclusivist. Acest lucru este deja evident după o singură privire asupra vopselei complexe cu efecte irizate. Dar şi admirând designul uluitor al părţii din spate. Din 2019, stopurile plate cu LED sunt conectate printr-o bandă luminoasă subţire. Împreună cu ţevile de eşapament trapezoidale poziţionate mai spre lateral, acestea creează o estetică deosebit de îndrăzneaţă. Caroseria este confecţionată dintr-o combinaţie de CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), oţel şi aluminiu. Acest lucru duce la o reducere considerabilă a greutăţii. Versiunea lungă (G12) este disponibilă cu un plafon panoramic din sticlă, care asigură o ventilaţie amplă datorită funcţiilor sale de glisare şi rabatare. De asemenea, funcţia Sky Lounge oferă o grafică plină de culoare. Acestea se armonizează perfect cu iluminarea decorativă de pe stâlpul B. Când te apropii de BMW Seria 7, acesta te aşteaptă cu lumini de întâmpinare.
Interiorul automobilului are o estetică unică datorită utilizării unor materiale exclusiviste de înaltă calitate, cum ar fi tapiţeria din piele Nappa cu matlasare „Cognac”, tapiţeria interioară adaptabilă şi capitonajul. Sistemul de divertisment pentru locurile din spate îi captivează pe pasageri cu un ecran tactil HD. În versiunea Executive Lounge, pasagerii din spate au parte de cel mai înalt nivel de confort datorită scaunelor luxoase. Acestea sunt echipate cu funcţii de masaj care oferă o multitudine de setări. În partea din spate, pasagerul din dreapta are o vedere panoramică perfectă, iar spaţiul pentru picioare este lipit de scaunul pasagerului din faţă.
Datorită cartelei SIM integrate, BMW Personal Assistant are acces mobil nerestricţionat la aplicaţii şi servicii. De exemplu, serviciul Connected Navigation (N/A for RO) care se actualizează în mod constant şi opţiunea de a efectua Remote Software Upgrades. Datorită sistemului BMW Connected, automobil rămâne conectat mereu la un smartphone. Funcţia de deplasare parţial automatizată pentru ieşirea din locurile de parcare le permite conducătorilor auto să controleze de la distanţă automobilul. Asta înseamnă că BMW Seria 7 poate ieşi singur din garaj sub supravegherea conducătorului auto.
Designul actualizării din 2019 a modelului accentuează şi mai mult prezenţa şi lăţimea sedanului de lux. Acest lucru este realizat prin intermediul grilei frontale semnificativ mai mari şi a farurilor adaptate.
Perioada de producţie: 2015–2022
Motoare: 2.2 – 6.6 litri (249 – 610 CP, 183 – 448 kW), 4, 6, 8 şi 12 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 5.098–5.260 mm/1.902 mm/1.467–1.479 mm
A ŞAPTEA GENERAŢIE (G70).
Din 2022, BMW Seria 7, ca noua imagine a clasei de lux, a văzut lumina zilei combinând eleganţa pură cu caracteristici remarcabile de condus şi divertisment multi-senzorial.
La exterior, designul frontal emblematic şi monolitic atrage toată atenţia. Conturul iluminat al grilei şi farurile LED subţiri din două părţi conferă eleganţă la prima vedere şi sunt, de asemenea, disponibile la cerere într-o versiune deosebit de nobilă, ca faruri BMW din cristal „Iconic Glow” cu elemente Swarovski iluminate din spate. În combinaţie cu iluminarea impresionantă a scenariului de întâmpinare „Great Entrance Moments”, aceasta creează o imagine de personalitate remarcabilă şi exclusivistă.
La interior, materialele de calitate superioară, cum ar fi piele Merino, caşmir şi cristale Swarovski, răspândesc o atmosferă de lux. Combinat cu tehnologia modernă proiectată ergonomic pentru conducătorul auto, rezultatul este o interacţiune impresionantă de eleganţă, confort şi inovaţie: elementul de control multifuncţional al BMW Interaction Bar, de exemplu, stabileşte un accent captivant cu aspectul său cristalin şi combină comenzile vizuale şi haptice. Împreună cu BMW Curved Display de înaltă rezoluţie, se creează un habitaclu multimedia unic.
În noul BMW Seria 7, totuşi, experienţa de condus nu este rezervată doar conducătorului auto. Şi pasagerii se bucură de confortul total. BMW Theatre Screen de 31,3” opţional creează o atmosferă de cinema la scară largă. Împreună cu sunetul extrem de clar şi acustica 4D a sistemului de sunet surround Bowers & Wilkins Diamond opţional, rezultatul este o experienţă unică pe scaunul din spate, care trimite şi simţurile într-o călătorie.
Din 2022, sedanul din clasa de lux este disponibil în versiunea de motorizare diesel puternică şi cu propulsie plug-in hybrid eficientă, precum şi, pentru prima dată, ca BMW i7 pur electric revoluţionar. Datorită unei puteri de 659 CP (485 kW) şi o autonomie pur electrică de până la 625 km, te poţi bucura de mobilitate dinamică şi flexibilă maximă, durabilă şi fără emisii locale. Conceput special de Hans Zimmer, BMW IconicSounds Electric însoţeşte fiecare mod de conducere cu un peisaj sonor special pentru a face experienţa de condus şi mai captivantă şi mai impresionantă.
Perioada de producţie: Din 2022
Motoare: 3,0 litri (659 – 299 CP, 485 – 220 kW), 6 cilindri; motor electric (BMW i7)
Lungime/lăţime/înălţime: 5,391 mm/1,950 mm/1,544 mm
ÎNTREBĂRI FRECVENTE.
Consum şi emisii CO₂.
BMW i7 M70 xDrive[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 20,8 – 23,7;
Autonomie electrică, WLTP în km: 490 – 559
BMW i7 xDrive60[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 18,5 – 20,3;
Autonomie electrică, WLTP în km: 572 – 624
BMW i7 eDrive50[1]:
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 19,1 – 20,3;
Autonomie electrică, WLTP în km: 574 – 611
BMW X7 M60i xDrive:
Consum de combustibil, cumulat (WLTP) în l/100 km: 12,1 – 12,9;
Emisii de CO₂, cumulate (WLTP) în g/km: 273 – 293
BMW M760e xDrive[1][4]:
Consum de combustibil, cumulat (WLTP) în l/100 km: 1,1 – 1,4;
Emisii de CO₂, cumulate (WLTP) în g/km: 25 – 31;
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 23,4 – 26,0;
Autonomie electrică, WLTP în km: 70 – 78
BMW 750e xDrive[1][4]:
Consum de combustibil, cumulat (WLTP) în l/100 km: 1,0 – 1,2;
Emisii de CO₂, cumulate (WLTP) în g/km: 23 – 27;
Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km: 23,4 – 24,8;
Autonomie electrică, WLTP în km: 76 – 80
BMW 740d xDrive:
Consum de combustibil, cumulat (WLTP) în l/100 km: 6,1 – 6,8;
Emisii de CO₂, cumulate (WLTP) în g/km: 160 – 179
[1] Autonomia depinde de diverşi factori, în special: stilul individual de a conduce, caracteristicile rutei, temperatura exterioară, încălzire/sistemul de climatizare, sistemul de precondiţionare.
[2] Compus din motor cu combustie de 381 CP (280 kW) şi motor electric de 197 CP (145 kW). Valorile motorului electric depind de starea de încărcare a bateriei.
[3] Pentru plug-in hybrid: Valorile motorului electric depind de starea de încărcare a bateriei.
[4] Pentru plug-in hybrid: Cumulat ponderat (EC AC Încărcare ponderată).
[5] Compus din motor cu combustie de 286 CP (210 kW) şi motor electric de 18 CP (13 kW).
[6] Compus din motor cu combustie de 313 CP (230 kW) şi motor electric de 197 CP (145 kW). Valorile motorului electric depind de starea de încărcare a bateriei.
Cifrele pentru performanţe, consum şi emisii de CO₂ sunt valabile pentru automobilele cu transmisie standard.
Datele oficiale cu privire la consumul de combustibil, emisiile de CO₂, consumul de energie electrică şi autonomia electrică au fost stabilite în conformitate cu procedura de măsurare prescrisă şi respectă versiunea în vigoare a Regulamentului (UE) 715/2007. Pentru autonomie, datele determinate conform WLTP iau în considerare orice echipamente opţionale (disponibile în acest caz pe piaţa din Germania). Pentru automobilele care au fost nou aprobate ca tip începând cu 1 ianuarie 2021, există doar datele oficiale conform WLTP. În plus, valorile NEDC sunt şterse din certificatele de conformitate începând cu 1 ianuarie 2023 conform Regulamentului UE 195/2022. Pentru mai multe informaţii despre procedurile de măsurare WLTP, accesează www.bmw.com/wltp
Mai multe informaţii despre consumul de combustibil şi despre emisiile oficiale de CO₂ în funcţie de model ale noilor automobile pentru pasageri consultă „Ghidul consumului de combustibil, emisiilor de CO₂ şi al consumului de electricitate ale noilor automobile pentru pasageri”, disponibil gratuit la toate punctele de vânzare, Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Germany, şi la https://www.dat.de/co2/.
Datele de performanţă ale motoarelor pe benzină se aplică automobilelor care utilizează combustibil cu cifră octanică de 98. Datele privind consumul de combustibil se aplică automobilelor care utilizează combustibili de referinţă în conformitate cu Regulamentul UE 715/2007. De asemenea, poate fi utilizată benzină fără plumb cu cifra octanică de 91 şi mai mult, cu un conţinut maxim de etanol de 10% (E10). BMW recomandă combustibil cu cifra octanică de 95. Pentru maşinile de înaltă performanţă, BMW recomandă combustibil cu cifra octanică de 98.